Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az előző bejegyzést kicsit megspékelném egy kis történelemmel,mert hátha nincs mindenki képben ezen motor múltjával.
Tizenöt év alatt a motor nem kevesebb, mint 155 diadalt aratott a Forma-1-ben!
Hiába Amerikai már csak Amerika. A Ford, mint a világ egyik legnagyobb
autógyára, a hatvanas évek végig nem nagyon érdeklődött a Forma-1
iránt. Neki nem a Forma-1 az autósport királykategóriája és kész.
Voltak azonban kis csapatok, akik egy-egy Ford motorral próbálták
megoldani a versenyautójuk meghajtását, ilyen volt a Stebro is.
15 éve | Tóth Tibor | 0 hozzászólás
A Honda kiválása után a szervezők megijedtek, hogy elnéptelenedik a rajtrács, ezért kitalálták, hogy un. low-budget csapatok is indulhatnak. Ez annyit tesz, ha évi 33 millió eurónál kisebb költségvetéssel beérik 1 évben, akkor olyan motorral futnak, amilyennel tudnak. De ki tud ilyen szűk költségvetésből erőforrást fejleszteni, nyilván senki sem. Tudják ezt a jelenlegi gyártók is, ezért nem is akarnak az új csapatoknak motort biztosítani. És itt jön a képbe a legendás Cosworth.
|
|
Diffúzor, kers, vizsgálat, óvás, kicsúszás, Brawn-Mercedes, Button, Hamilton, büntetés, rajthely, döntés, másodpercek. Szavak a teljesség igénye nélkül, amelyek meghatározták a hétvégét, és talán meghatározzák majd az idényt is. Nézzük a hétvégé (vég)eredményét.
Módosított végeredmény: + 58 kör A világbajnoki pontverseny állása (1 verseny után, még 16 van hátra):
Versenyző
Csapat
Kör
Idő
1
Jenson Button
Brawn-Mercedes
58
1h34:15.784
2
Rubens Barrichello
Brawn-Mercedes
58
+ 0.807
3
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
58
+ 2.914
4
Timo Glock
Toyota
58
+ 4.435
5
Fernando Alonso
Renault
58
+ 4.879
6
Nico Rosberg
Williams-Toyota
58
+ 5.722
7
Sebastien Buemi
STR-Ferrari
58
+ 6.004
8
Sebastien Bourdais
STR-Ferrari
58
+ 6.298
9
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
58
+ 6.335
10
Nick Heidfeld
BMW Sauber
58
+ 7.085
11
Giancarlo Fisichella
Force India-Mercedes
58
+ 7.374
12
Jarno Trulli
Toyota
58
+ 26.604
13
Mark Webber
RBR-Renault
57
+ 1 kör
14
Sebastian Vettel
RBR-Renault
56
+ 2 kör
15
Robert Kubica
BMW Sauber
55
+ 3 kör
16
Kimi Räikkönen
Ferrari
55
+ 3 kör
Leggyorsabb kör: Rosberg, 1:27.706
Kiesők:
Felipe Massa
Ferrari
45
+ 13 kör
Nelsinho Piquet
Renault
24
+ 34 kör
Kazuki Nakajima
Williams-Toyota
17
+ 41 kör
Heikki Kovalainen
McLaren-Mercedes
0
1.
15 éve | G á b o r-- | 6 hozzászólás
Brit
lapinformációk szerint a Williams panaszt emelt az Ausztrál Nagydíj
időmérője után a Ferrari és a Red Bull-Racing autói miatt a Nemzetközi
Automobil Szövetségnél.
Óriási botrány van
kialakulóba, hiszen nem sokkal ezelőtt a Toyota két versenyzőjének,
Timo Glock-nak, és Jarno Trulli-nak szabtak ki súlyos büntetést, a
szabálytalan flexibilis szárnyak miatt.
Ennek értelmében törölték a japán gyártó F1-es csapatnának az időmérő eredményeit.
Most
pedig Sir Frank Williams csapata találta szabálytalannak a Ferrari F60,
és a Red Bull-Racing RB5-ös gépét.
15 éve | Béla Lajos | 5 hozzászólás
Vajon az óvások idénye lesz a 2009-es a Forma 1-ben? Az biztos, hogy már az első időmérő edzésen nagyban hozzájárult a végeredményhez egy-egy szabálytalan alkatrész és egy váltócsere. Hamilton megint kapaszkodhat, de a többi "nagy" is a mezőny közepéről indulhat. A Brawn-Mercedes aratott. Vajon az új diffúzor az oka? Jöhetnek a kommentek.
Végső rajthelyezések:
1. sor:
Jenson Button (brit) Brawn-Mercedes 1:26,202 perc
Rubens Barrichello (brazil) Brawn-Mercedes 1:26,505
2.
A második edzés igen mozgalmas volt az Albert Parkban, ahol a csapatok
nem spóroltak a körökkel, és mindent megtettek azért, hogy a lehető
legjobban felkészítsék autóikat a hétvége további részére.
A tréning elején a Toyota duója, Jarno Trulli és Timo Glock állt az
élre, majd Rosberg vette át a vezetést az edzés harmincadik percében
1:26.293-as idejével. A Williams német versenyzője ezt követően
1:26.142-es időt repesztett, majd visszatért a boxba új gumikért,
amiken 1:26.053-as kört ment, mellyel meg is szerezte az első helyet.
15 éve | Horváth T. Zoltán | 0 hozzászólás
2009 március 29-én startol az 59. F1 világbajnokság, vagy ahogy mondani szokás, a száguldó circus. A hivatalos, és mai formájában menő forma 1 tehát most ünnepli 59. születésnapját. Embernek szép kor, de sportnak azért még gyerek!
Még csak Grand Prix Motor Racing-nek nevezték hivatalosan, a Le Mans-ban megrendezett autóversenyt, amikor rögtön elsőre egy magyar származású pilóta, bizonyos Szisz Ferenc volt a leggyorsabb. Szóval az ős Forma 1-et is magyar nyerte...
A Nemzetközi Automobil Szövetség sportfelügyelői négyórás tanácskozás után úgy döntöttek, hogy a szabályoknak teljes mértékben megfelel a Brawn GP, a Toyota, és a Williams diffúzora, így mindhárom csapat részt vehet a hétvégi Ausztrál Nagydíjon.
Miután a sportfelügyelők közel négy órán át tárgyaltak az óvást
benyújtó csapatokkal, az FIA megerősítette, hogy a stewardok
szabályosnak találták a vitatott diffúzorokat.
A Ferrari, a Renault, és a Red Bull Racing csütörtök délután, a
gépátadást követően lépett fel a szóban forgó három csapat ellen, mert
meggyőződésük, hogy szabálytalan a diffúzor elrendezésük.
Kedden visszavonta a FIA, azt a pontozási rendszert, miszerint az nyeri a világbajnokságot, aki a legtöbb futamon az első helyen szerepel. A Nemzetközi Automobil Szövetség, Motorsport Világtanácsa (WMSC) múlt héten döntött erről a rendszerről, de a Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) már akkor jelezte, hogy az ötlet irreális. Bár benyújtottak egy új pontozási rendszerre régebben is egy javaslatot, mégis a Bernie Ecclestone által is szorgalmazott új ötletet támogatta a FIA.
Raikkönennek fekszik a Ferrari idei versenygépe
2009. március 23. hétfő 14:07 | F1világ.hu |
Kimi
Raikkönen bevallotta, az F60 már most sokkal jobban fekszik vezetési
stílusának, mint elődje, a tavalyi modell, ezért is várja magabiztosan
a hétvégi szezonnyitót, ahol reményei szerint minden esélye meglesz
arra, hogy harcba szálljon a győzelemért.
A finn
versenyző számára borzalmasan sikerült a tavalyi év, amit az is
bizonyít, hogy a szezon negyedik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíj
óta egyszer sem állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, miközben
csapattársa, Felipe Massa az utolsó pillanatokig harcban volt a bajnoki
címért.
15 éve | Lengyel Tamás | 0 hozzászólás
A Hondából Brawn GP lett, miután a technikai igazgató, saját maga vált a befektetővé. A bázis megmaradt, az új autó amúgy is készült, motort a Mercedes szállítja. A Barcelonai teszten már cipóra is verték a nagyokat, nem kis meglepetésre, és most Jerezben is az élre álltak. A McLaren, a Ferrari, és a többi élmenő is döbbenten nézik a fejleményeket, bár azért jelent valamit, hogy Ross Brawn okolható anno Schumacher sikereiért is!
Jenson Button több mint egy másodperccel jobb Lewis Hamiltonnál, és a McLaren háza tájáról már hallható, hogy tulajdonképpen az autó még nem tökéletes.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás