Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | Pályi Gergely | 0 hozzászólás
Mivel a Forma-1-es futamok idején a rádiós kapcsolat nem megbízható a pályabírók és a versenyzõk között, a kommunikációt elsõsorban a zászlók jelentik. Egy adott színû zászló lengetésével figyelmeztetik az autóban ülõt a különbözõ eseményekre. 2007 óta a zászlójelzéseket már az autóban, a kormányon található kijelzõn is láthatják a pilóták. A televíziós közvetítéseken pedig a képernyõ sarkában láthatjuk az adott jelzést.
Hogy melyik zászló mit is jelent, megtudhatod itt
Az első Formula-1-es világbajnoskágot 1950-ben rendezték meg. Történelmi központja Európa, ahonnan a dohányreklámok tiltása és a feltörekvő ázsiai országok gazdasági nyomása miatt kezd kiszorulni. Ma már a világ számos pontján tartanak Formula-1-es nagydíjat. 2008-ban 18 verszenyt rendeztek, ebből 8 verseny Európán kívül került megrendezésre.
A Formula-1-es világbajnokság történelméért klikk ide!
|
|
Ayrton Senna da Silva 1960. március 21-én született Sao Paolóban. A da Silva nevet jó húsz évvel később hagyta el. Brazíliában rengeteg embert hívnak így, Ayrton ezért döntött úgy, hogy inkább édesanyja leánykori nevét használja. Ekkor már komoly versenyzői karrier és tapasztalat volt mögötte, hiszen 13 évesen már a gokartpályákat nyüstölte.
Azért szenteljünk pár gondolatot annak, hogy a Forma1-be, mint elit sportágba is betette a lábát a színorientáltság. Az elsõ eset ha emlékeim nem csalnak idén februárban történt, egy katalóniai tesztpályán jelentek meg a helyi ellenlábasok feketére mázolt arcberendezéssel, fekete parókával, csipkelõdõ megjegyzéseket téve Hamiltonra.
Aki nem tudná: a spanyolok azóta nem rajonganak az angol versenyzõért, hogy Alonsóval nem volt éppen rózsás a viszonyuk a McLarennél.
Eme soron következõ okfejtésem közben jöttem rá, hogy Kubica kiszállt a világbajnoki címért folytatott versenybõl. Persze segített az is, hogy rápillantottam a pillanatnyi pontállásra. Maradt tehát két délceg vitéz, akik körül forr a levegõ. Körbenézve a sajtóban van itt ésszerûség, kedvesség, mocskolódás, matematika, jóérzés, jókivánságok és végtelen drukk.
Alonso utálja a Mercedes-t. Ezt a következtetést a legutóbbi nyilatkozatából vontam le, amiben elmondta, hogy nem a britt pilótával van gondja, hanem egyszerûen ne nyerjen a McLaren.
Már csak pár napot kell várni és jön aminek jönnie kell: az idényzáró futam. Sok-sok tényezõ játszik közre abban, hogy ki lesz a derbi gyõztese, és hogy ki viszi haza az idény végén a világbajnoki kupát. Számba vehetjük az idõjárást, a pálya tisztaságát, a Brazil esõerdõk rohamos felszámolását is, de tény, hogy itt a kõkemény technika és a matematika fog dönteni. Nézzük tehát az esélyeket.
Mielõtt hatalmas okfejtésemet átadnám (miszerint úgyis Hami fog gyõzni, mind a versenyen, mind a világbajnokságban, tehát a kacifántos okfejtést inkább mellõzöm), álljanak itt a kõkemény számok:
Hamilton világbajnok lesz, ha a Brazil Nagydíjon
- az elsõ öt pilóta között intik le;
- a 6.
16 éve | Béla Lajos | 1 hozzászólás
Palik Laci neve egybeforrt a Forma 1-gyel. Néha kiugrik Afrikába versenyezgetni a kaktuszok, csörgõkígyók és a végtelen homoksivatag buckái közé, hétrõl-hétre pedig megörvendeztet (vagy éppen sírásra késztet) minket a beszólásaival. Böngészés közben rábukkantam néhány hirhedt mondatára. Bevallom, én nagyokat nevettem rajtuk.
"A pilóta kiszalad. Az autó elég. A szerelõk szomorúak."
,,Jean Todt és Flavio Briatore cserélnek eszmét."
,,Aki a kitûnõ 12.
Adott egy újonc, aki már nem annyira újonc, adott egy mindig is másodpilótát játszó brazil paci, aki mostanában vágtat mint a meszes, és adott a lengyel kivégzõosztag feje, aki nem ismer viccet. Vajon melyikük emelkedik majd a száguldó cirkusz legmagasabb pontjára? Általában a brazil nagydíj elõtt el szokott dõlni a világbajnokság sorsa. De most minden itt végzõdik. A nap eggyé válik a földdel, víz a levegõvel. Nézzük mi is várható az Interlagos-i pályán, számolgatunk és esélyt latolgatunk bõnyállal.
Hamiltont formai indok foszthatja meg végleg belgiumi győzelmétől. Az istálló állítja, nem vezetett szabálytalanul...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás