Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Tegnapelőtt, azaz december 1-jén ünnepelte századik születésnapját a Maserati, mely egy kis bolognai műhelyből kiindulva lett eladási rekordokat döntögető státuszszimbólum.
1914. december 1-jén az olasz Alfieri Maserati indította útjára a családi vállalkozást mindössze öt alkalmazottal Bolognában. Szülővárosuk előtt tisztelegve alkotta meg egyik fivére, Mario a jellegzetes háromágú szigonyt, melyet a bolognai Piazza Maggiorén található Neptunusz szobor inspirált.
Az első Maserati nevű járművük 1926-ban a Tipo 26 jelzésű versenyautó volt, mely meghozta a sikert a cégnek az autósportban és a kereskedelemben egyaránt. A harmincas éveket az autóversenyzés határozta meg, és minden idők egyik legnagyobb pilótája, Tazio Nuvolare, aki a 8CM-mel számtalan győzelmet könyvelhetett el.
Az autóversenyeken elért sikerek ellenére csak 1946-ban álltak elő az első közútra szánt autójukkal, mely a Maserati A6 nevet kapta (az „A” tisztelgés Alfieri Maserati előtt, a 6-os a hengerek számára utal), de végleges formáját két évvel később Pinifarina álmodta meg. És ahogy mondani szokás, a többi már történelem…
1957-ben Juan Manuel Fangio Formula 1-es világbajnok lesz egy Maseratival, 1963-ban megszületik az első Quattroporte, egy évvel később jelenik meg az első Mistral coupé és spider változatban is, 1966-ban pedig a Giorgetto Giugiaro által tervezett Ghibli.
1993-tól néhány évig a Fiat csoport leányvállalata volt, míg 1997-ben a Ferrari felvásárolta a Maseratit. Ezzel új időszámítás kezdődött a szigonyos márka életében: a 3200GT, az amerikai terjeszkedés, az új Quattroporte és az Enzo Ferrari által tervezett MC12 a modern idők kihívásaira válaszoltak. A lendület azóta is töretlen, a Ghibli, a Quattroporte, a GranCabrio és a GranTurismo beváltja a hozzá fűzött reményeket, a bizakodó jövőkép szimbóluma pedig a 2015-ben megjelenő Levante SUV.
Forrás: alvolante.it
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Rosberg gyorsan túltette magát a csalódottságon
Az F1 olyan legyen, hogy betojjanak tÅle!
Ilyen lesz a Williams új autója
Claire Williams: Két lábbal a földön