Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy kör a Hungaroringen Kiss Pál Tamással, a HELL Racing Team Formula-Renault versenyzőjével
„A tizenegyes kanyar a kedvencem!“
Amikor pár héttel ezelőtt egy magyar fiú 16 előzést mutatott be a World Series by Renault rendezvény keretein belül a mogyoródi aszfaltcsíkon, és az utolsó helyről rajtolva végül a 9. helyen végzett a Renault-2000-es kategória Európa Kupa futamán. A 19 éves magyar reménység vállalkozott arra, hogy autóban ülve bemutatja a magyar pályát.
Kiss Pál Tamásnak komoly esélyei vannak arra, hogy pár éven belül F1-es versenyzőként vegyen részt majd az akkori Magyar Nagydíjon. A 19 éves fiatalember jelenleg fölényesen, 19 ponttal vezeti a Brit Renault Forma-2000-es bajnokságot, és minden esélye megvan arra, hogy Kimi Raikkönenhez és Lewis Hamiltonhoz hasonlóan megnyerje a sorozatot. A HELL Racing Team versenyzője júliusban megmutatta a hazai közönségnek, milyen a magyar virtus, és a sokak által előzésre alkalmatlan Hungaroringen 16 társát lehagyva végül 9. helyen végzett a World Series by Renault rendezvényen. Ha valaki, hát ő pontosan tudja, miként kell a lehetőlegoptimálisabb kört teljesíteni a Hungaroringen. Véleménye szerint minden a helyes kanyarvételen múlik.
„A hungaroring-i első kanyar egy nagyon nehéz ívű kanyar. Különösképpen a sebesség miatt, ugyanis a versenyzők maximális sebességgel érkeznek meg ide, tehát nagyon fontos a pontos féktáv illetve az, hogy pontosan tegyük az autót a rázókőre ,mert ebben a kanyarban lehet szinte a legtöbb időt veszíteni az első szektorban. A második egy izgalmas kanyar, elsősorban a fékezés és a kanyarkezdés szempontjából. Fontos, hogy az autót a fékkel stabilizáljuk és maximálisan uraljuk. A kijárat a következő ív miatt érdekes, mert nem szabad túlságosan a jobb oldalra kiengedni az autót. Ekkor jön egy aránylag egyszerű „flat” kanyar, ami azt jelenti, hogy padlógázzal átszáguldhat a versenyző rajta. Veszélyes de élvezetes pontja a pályának ez a kanyar“ – kezdte meg a gyors körét Kiss Pál Tamás.
„Ezután jön a „The blind left corner” – vagyis a beláthatatlan bal kanyar. A pilóta csak az utolsó pillanatban látja meg a rázóköveket, amiket nagyon óvatosan szabad használni, ugyanis könnyen megváltozhat az autó egyensúlya, hogyha túl agresszívak vagyunk. Ezzel a résszel kezdődik a kettes szektor. Az ötödik kanyar egy teljesen átlagos, közepes sebességű jobbos. Általában 3. sebességi fokozatot használják a versenyzők. Egyritmusban, jó tempót tartva kell autózni. A sikánban a hatalmas rázókövei miatt, jobban járunk, hogyha csak megérintjük a kerékkel a színes kerékvetőket. Hasznosabb lassabban bemenni, és gyorsabban kijönni belőle“ – folytatta a száguldás az ifjú tehetség.
„A következő kanyarok kombinációiban szökik fel a versenyző pulzusa a legjobban. Talán azért, mert a legutóbbi egyenest már régen elhagytuk, és talán mert gyors és erős kanyarokról beszélünk, ahol egy hiba több tizedmásodperc hátrányt is jelenthet. A 8-as és a 9-es kanyart akár ikertestvéreknek is nevezhetném. Mindkettő erős, gyors, ritmusos jobb kanyar, amely utolsó pár métere még törik egy utolsót. Ezután következik egy rövid enyhe bal kanyarral tarkított egyenes, ahol feltétlen jó tempót kell, hogy autózzunk. Majd jön a pálya legegyszerűbb „kanyarja” a 10-es, amit inkább ívnek neveznék, hiszen egy egyszerű bal törésről beszélünk, amin padló gázzal hajtunk keresztül“ – haladt immár a pálya harmadik szakasza felé a HELL Racing Team pilótája.
„Ezután jön a 11-es, ami a kedvenc részem. Gyors, bevállalós jobb kanyar, ahol a pálya íve egy nagyon kissé meg is dől befelé. Nehéz eltalálni a tökéletes ívet, de aki elég „bevállalós”, az sok századot illetve tizedet nyerhet itt. Könnyű kishitűnek lenni a következő jobbos kanyarban. Sokan abba a hibába esnek, hogy jobban megfékezik az autót, mint kellene. A kanyar az érintési pont után kiszélesedik egy picit, tehát nagyobb sebességet tarthatunk itt, mint azt gondolnánk. Az utolsó előtti kanyar is a türelemről szól, nem szabad túl gyorsan „beszállni”a kanyarba, vagy túl korán gázt adni, mert azzal rengeteg időt veszíthetünk. A célegyenesre fordító utolsó kanyar különlegessége talán a hihetetlenül alacsony tapadásában rejlik, ugyanis itt mindig sokkal kevesebb a tapadás, mint bárhol máshol a pályán. Ezenfelül a hosszú célegyenes miatt, rendkívül fontos a jó kijárat. Aztán jöhet ami a „csövön” kifér!“ – zárta le körét Kiss Pál Tamás.
B. Molnár László
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
F ING Magyar Nagydíj
A Magyar Nagydíj történelme
r5kbzh62
2014-től Orosz Nagydíj