Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Azt hiszem a hét legnagyobb öröme a Hispania Racing F1 Team (régi nevén
Campos) autójának bemutatása volt, amiért sokan izgultak, hogy végül
megmeneküljön a csapat. A következő cikkekben a hét fontosabb és érdekesebb eseményei kerültek
középpontba! A Lotus szerény célokkal vág neki az
szezonnak A malajziai kezekben lévő Lotus néven futó F1-es istálló finn
versenyzője, Heikki Kovalainen elmondta, céljuk, hogy célba érjenek, nem is
álmodnak pontszerzésről. Heikki bízik abban, hogy a futamról futamra
fejlődhetnek majd. Talán senki nem lepődött meg azon, hogy a Virgin Racing után a szintén
újonc malajziai Lotus csapat a leggyengébb a 2010-es mezőnyben. Alonso szerint
egyelőre csak pletyka a Mercedes „szuper-diffúzora” Pillanatnyilag mindenki arra vár, hogy a Mercedes GP az évadnyitó
Bahrain Nagydíjon bevesse új aerodinamikai csomagját, mely többek között
tartalmazni fog egy teljesen új diffúzort is. A Ferrari spanyol versenyzője
pillanatnyilag pletykának tekinti a „szuper-diffúzort”. A Mercedes GP a téli teszteken nem parádézott, még a hétszeres világbajnok,
Michael Schumacher-rel sem a soraiban. Mateschitz: Nem tervezzük Räikkönen
szerződtetését! Kimi Räikkönen jelenleg a Rali Világbajnokságban (WRC) szerepel, méghozzá
a Citroën Junior csapatában, melyet a Red Bull támogat. Heidfeld a McLaren versenyzője
lehetett volna! Nick Heidfeld elárulta, rendkívül közel állt ahhoz, hogy a
McLaren-Mercedes-hez szerződjön, de végül a Mercedes miatt elesett a
kontraktustól. Heidfeld kissé csalódott, de
szerinte jók az esélyei arra, hogy 2011-ben versenyzőülést szerezzen magának a
Formula-1-ben. Már tavaly sejteni lehetett, hogy Heidfeld helyzete nem lesz könnyű a
2010-es szezont illetően, de talán azt senki sem gondolta volna, hogy
versenyzőülés nélkül marad. A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso kijelentette,
erős párost alkot Felipe Massával, akivel elmondása szerint nagyon jóban
van. Alonso többek között
megnevezte az idei év legkülönlegesebb versenyeit is. Massa nem is oly rég olyan kijelentést tett, miszerint biztos benne, hogy
semmilyen problémája nem lesz új csapattársával a Ferrarinál. Hamilton: Jelen pillanatban a Ferrari
viheti a prímet! A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton véleménye szerint
jelen pillanatban a Ferrari lehet a leggyorsabb autó a mezőnyben.
Lewis magabiztosan nyilatkozott, szerinte az autójuk sokat fejlődött a
téli teszteken. Korábban Hamilton alig-alig mondott valamit a Scuderia Ferrariról, ám
ezúttal már a leggyorsabb csapatnak nevezte azt. Räikkönen nem lesz ott
Bahrain-ben?! A finn világbajnok teljes mértékben soron következő ralis
fellépésére szeretne koncentrálni, ezért valószínűleg nem utazik el az évadnyitó
Bahrain Nagydíjra. Kimi-hez hasonlóan a háromszoros világbajnok Nelson Piquet
sem erősítette meg a részvételét az eseményen. Hosszú hetekkel ezelőtt arról számolhattunk be Önöknek, hogy a Formula-1
60. születésnapját ünnepelvén az összes élő világbajnok tiszteletét teszi az
évadnyitó Bahrain Nagydíjon. Hivatalos: A Lada támogatja a Renault
F1 Team-et! Oroszország miniszterelnöke, Vlagyimir Putyin hivatalosan is
bejelentette, támogatják versenyzőjüket a Formula-1-ben a Renault
csapatnál. A Lada lógója meg fog jelenni
a 2010-es esztendőben az autón, valamint a csapat ruházatán. „Első lépésben támogatjuk ezt a tevékenységek, Forma-1-es csapatot és nem
zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy később növeljük az anyagi befektetésünket.”
– mondta az orosz miniszterelnök, Vladimir Putyin az EFE
hírügynökségnek. A CNN a Lotus partnere
lett!
A
Cosworth motorral hajtott versenygép, a T127-es legnagyobb problémája a
leszorító erő. A gyors kanyarokban nagyon lassú a gép. Ezt korábban Kovalainen,
és olasz csapattársa, Jarno Trulli is megerősítette.
Kovalainen szerint
nincs szó nagy célokról, eleinte csak a futamokat akarják befejezni.
Heikki Kovalainen
Butaság lenne azt állítani, hogy
rögtön az elején a pontokért leszünk harcban. Az autó sajnos még mindig nem elég
jó. A tempó nem akkora, aminek lennie kellene.
Az elsődleges célunk az,
hogy célba tudjunk érni a versenyeken. Mivel nem volt sok időnk arra, hogy
megépítsük az autónkat, rendkívül fontos, hogy sok kört teljesítsünk vele.
Minden adatnak fontos jelentősége van.
Bízom benne, hogy szép lassan, de
folyamatosan előre tudunk majd lépni.
A csapat számos új aerodinamikai
elemet is kipróbált, de a legújabb, legnagyobb csomagját csak az évadnyitó
Bahrain Nagydíjon fogja bevetni W01-es autóján.
Ez a csomag tartalmazni
fogja az új diffúzort is, mely a pletykák szerint „brutális” sebességkülönbséget
jelent majd.
A Ferrari spanyol bajnoka, Fernando Alonso egyelőre nem hisz
ebben.
„Nem tudom, mivel áll elő Brawn Bahrain-ben, majd meglátjuk, hogy
mennyire új dolog. Számomra ez csak egy pletyka a sok közül." – mondta Fernando
Alonso Barcelonában.
A spanyol honfitárs, a Sauber-nél versenyző Pedro
de la Rosa ugyancsak nem számít meglepetésre.
„Most minden autónak szuper
diffúzora van, így nem lesznek meglepetések, mivel a szabályokat a végsőkig
kihasználták.” – nyilatkozta a veterán.
Mint minden csapat, a Red Bull is
megpróbálta megakadályozni azt, hogy a fotósok jó képeket készítsenek autójuk
hátsó részéről.
Az osztrákok matricákkal ragasztották le a motor hátsó
részének borítását.
A „Jégember” nem
tartja elképzelhetetlennek a váltást, bár állításai szerint még nem döntött a
2011-es terveiről.
A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz azonban
most nyíltan kimondta: Nem szerződtetik Räikkönen-t.
„Ez csak spekuláció.
Nem tudjuk Kimi mit óhajt csinálni a következő évben. Jóban vagyunk, ez ad
táptalajt ezeknek a spekulációknak.” – kezdte Mateschitz.
„De az hogy
most azt mondjam, 2011-ben nálunk versenyzik Kimi, nem komoly. Ha Webber idén is
jó formában versenyzik nem azzal fogjuk díjazni, hogy átadjuk az ülését
Räikkönen-nek.” – zárta le a Red Bull atyja.
Mark Webber szerződése az
idei szezon végén lejár, így ameddig a felek nem hosszabbítnak, valószínűleg nem
fog elcsitulni a Räikkönen-Red Bull ügy.
A BMW kiszállt a Formula-1-ből. A Hinwil
központú istállót Peter Sauber vette vissza, ám a svájci üzletember nem
számított korábbi versenyzőjére.
Nick komoly tárgyalásokat folytatott a
McLaren-nel, miután a wokingiak egyértelművé tették, Heikki Kovalainen-nek
mennie kell. A finn a malajziai kezekben lévő Lotus néven futó újonc csapathoz
szerződött.
A McLaren eredetileg Lewis Hamilton mellé Heidfeld-et
szerette volna csapattársnak, de a német hitt a Mercedesben (Brawn utód), és
abban, hogy versenyzőülést kap Nico Rosberg mellett.
A Mercedes végül
Michael Schumacher reaktiválása mellett döntött, míg a McLaren időközben
leszerződtette 2009 világbajnokát, Jenson Button-t.
„A McLaren engem
szeretett volna. Nagyon jól álltak a tárgyalások, azonban úgy döntöttem várok a
Mercedesre.” – mesélte Heidfeld.
A német versenyző kitért Schumacher-re
is, aki gyakorlatilag elvette a helyét a Mercedes GP-nél.
„Amikor az első
Jerez-i teszten először megláttuk egymást, bocsánatot kért tőlem, hogy elvette a
helyem. Szép gesztus volt, én is ugyan így tettem volna fordított
esetben.”
„2011-ben jó esélyem lesz arra, hogy versenyzőülést kapjak,
azonban jelenleg arra Mercedesnél betöltött szerepemre koncentrálok. Hogy mi
lesz majd ennek az eredménye, majd meglátjuk.” – fejezte be a
német.
Heidfeld az idei évben a Mercedes harmadik számú pilótájaként fog
szerepelni az F1-ben.
Alonso: Ne aggódjon senki, erős páros vagyunk Massával!
Sokat nem
kellett várni, és Alonso is elmondta ezzel kapcsolatban a véleményt.
A
spanyol sztárpilóta úgy gondolja, hogy erős párost alkotnak ők ketten a
Scuderia-nál.
Fernando Alonso
Nagyon jóban
vagyunk. Nagyon versenyképes az autónk. Emellett mindketten beszélünk olaszul,
remélem, hogy sikerül megtalálunk egymás határait, és segítjük ezzel a
Ferrarit.
Ne aggódjon senki, erős párosunk van, remélem nagyon jól fogunk
teljesíteni. Idén a legkülönlegesebb helyszínek Monaco, Malajzia, Spa, és
természetesen a Spanyol, valamint az Olasz Nagydíj lesz.
Nagyon
különleges lesz a tifossi-k előtt versenyezni.
2008 világbajnoka
mindemellett megnevezte legnagyobb riválisait is a 2010-es bajnokságot
illetően.
„Az első tesztnapunkon egyáltalán nem volt túlzottan
lenyűgöző. Nem voltunk gyorsak a Ferrarikhoz képest. Azonban az utolsó napra már
sikerült fejlődést elérni. A hosszú etapokon, ha megnézik az időket, lehet
látni, hogy nagyon gyors voltam. Versenytávot mentem, tehát ki lehet találni
mennyi üzemanyag volt az autómban. Talán én voltam aznap ilyen szempontból a
leggyorsabb, ami nagy lökést adott nekem önbizalom terén.”
„Szerintem a
Ferrari és a Mercedes is nagyon versenyképes hosszú távon. Amikor viszont egy
másik pályán vagy, akkor arról szól igazán az egész, hogy mennyire használod jól
a gumijaidat, illetve mennyire használod ki jól a hőmérsékletet.”
„A
csapatunk legnagyobb riválisai a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes, a Sauber, és a
Force India lehet. A versenyzőket tekintve pedig Felipe, Fernando, Jenson,
Sebastian, Mark, Michael, és Nico.”
„Nehéz megmondani, hogy közülük ki a
legjobb, de jelen pillanatban szerintem a Ferrari tűnik a
leggyorsabbnak.”
A múlt hónapban a verseny szervezői
bejelentették, hogy mind a 20 korábbi világbajnok részese lesz a sorozat 60.
születésnapjának.
Ha Jacques Villeneuve valóban rajthoz állhat a Stefan
GP-vel a 2010-es szezonban, akkor Michael Schumacher-rel, Fernando Alonso-val,
Lewis Hamilton-nal, és a 2009-es idény győztesével, Jenson Button-nal már öt
világbajnokot tudhatunk a mezőnyben.
Mika Hakkinen, Damon Hill, Alain
Prost, Nigel Mansell, Niki Lauda, Keke Rosberg, Alan Jones, Jody Scheckter,
Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart, és John Surtees már
megerősítette, ott lesz Bahrain-ben, és pályára gurul.
A 83 éves Sir Jack
Brabham, a legidősebb élő világbajnok szintén ott lesz a 2010-es szezon
nyitányán, valamint Juan Manuel Fangio képviseletében is jelen lesznek.
A háromszoros bajnok Nelson Piquet, és a 2007-es kiírás győztese, Kimi
Räikkönen nem erősítette meg a részvételét, így nagy valószínűséggel ők
hiányozni fognak az eseményről.
Putyin szerint Petrov szerződtetése „remek szimbóluma” a
francia autógyár és Oroszország együttműködésének.
A Renault még 2008-ban
25 százalékos részesedést vásárolt az Avtovaz-ban, és állítólag a francia
autógyár ügyvezető igazgatója a héten személyesen is találkozott Putyin-nal és
növelné a befektetését az orosz cégben.
A Cable News Network, közismerten CNN, az egyik legismertebb amerikai hírcsatorna, amely a 24-órás hírsugárzás koncepcióját bevezette a köztudatba, szerződést kötött a Lotus F1-es csapattal. A malajziaiak rendkívül boldogak az új partnerség miatt.
Tony Fernandes, a Lotus résztulajdonosa
Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a CNN-t a Lotus Racing családnál
üdvözölhetjük. Ez annak a jele, hogy pozitív hatást gyakoroltunk a globális
piacra – egy ilyen neves márka, amit világszerte milliók ismernek.
Az
egész csapat, és én is nagyon várom, hogy az elkövetkezendő hónapokban, és
években a CNN-nel dolgozzak ebben a nagyon izgalmas kampányban.
Lewis Hamilton új menedzsert keres
Az Autosport információi szerint Lewis Hamilton karrierjét a jövőben már nem édesapja fogja egyengetni. 2008 világbajnokának édesapja visszább lép, Hamilton pedig új menedzsert keres. Ameddig nem talál megfelelőt, a McLaren segít intézni az ügyeit.
Lewis Hamilton és édesapja Anthony Hamilton párosa hosszú évek óta
megtörhetetlen. Az édesapa az első gokart versenyektől egyengette fia útját.
Azonban minden jónak vége van egyszer, a két Hamilton megegyezett abban, hogy
változtatnak kapcsolatukon.
„Már 25 éves vagyok. Azt hiszem
elkerülhetetlen volt az, hogy egy bizonyos ponton változtatnunk kell. Az elmúlt
években is keresgéltünk, hogy tud-e valaki segíteni nekünk szponzorok, vagy
bármilyen más téren. Azonban én valahogy sosem éreztem kényelmesen magam
mással.” – kezdte Lewis Hamilton.
„Akkoriban szerettem, hogy az édesapám
volt a menedzserem, hogy ő gondoskodik bizonyos dolgokról, mert bízom
benne.”
„Más menedzserek csak alkalmazottak. Az édesapám pedig az
édesapám. Tudom, hogy mindent jó indokkal tesz, teljes szívemből bízom
benne.”
„Azonban ezalatt az idő alatt is beszélgettünk arról, hogy valaki
mást is bevegyünk a képbe. Valahogy viszont sosem voltunk elég magabiztosak,
hogy ezt megtegyük. Most azonban eljutottunk oda, hogy meg tudjuk tenni ezt a
lépést.”
„25 éves vagyok, a magam ura. Már egy ideje a Forma-1-ben
szerepelek, azonban erre nem lettem volna képes az édesapám nélkül. Fantasztikus
munkát végzett.”
„Most az érdekel nagyon, hogy milyen amikor az édesapám
csak az édesapám. Szeretnék egy menedzsert, aki az összes stresszes járó
feladatot és egyéb dolgokat elvégez. Az édesapámmal meg apukás dolgokat akarok
csinálni. Meg akarok vele inni egy sört. Szeretnék bowlingozni menni vele,
szeretnék nyaralni vele.”
„Mivel mindig is az édesapám volt a
menedzserem, mivel mindig ő dolgozott az üzleti ügyeken, nem volt lehetőségem
erre a kapcsolatra, mióta kissrác koromban távirányítású autókkal versenyeztünk.
És akkor is csak a szórakozás kedvéért.”
„Ezt szeretném, így lesz egy új
menedzserem. Az édesapám segíteni fog a váltásban, a kiválasztásban is, de csak
úgy mint az apukám.”
„A jó dolog az, hogy még három évig biztosan itt
leszek a McLaren-nél. Az apukám nélkül nem lehetnék ebben a helyzetben. Azonban
a McLaren-nel olyanok vagyunk mint egy család. A srácok rengeteget segítenek
nekem, így nem kell kapkodnom a menedzser választással. A megfelelő lépést
akarjuk megtenni a megfelelő időben.”
„Egyik nap apukán küldött egy sms-t
és azt írta, hogy nagyon jó lesz otthonról a kanapéból nézni a Forma-1-et. Ezt
legutóbb még kicsi koromban tehette meg, így új tapasztalat lesz ez neki.
Pihenhet és remélhetőleg büszke lesz.”
„Szeretném ha tudná mindenki, hogy
mindig az édesapám lesz. Remek dolgokat ért el ő is a karrierjében, majdnem hogy
híresebb mint én. Mindenkivel akivel találkozok azt mondja:„Üdvözlöm
édesapádat.” Nem engem üdvözölnek. Ez pedig nem fog megváltozni.”
Webber Rossi-t küldené motorral pályára a Forma-1-ben az új csapatok helyett
Mark 2009-ben jó idényt zárt, negyedik lett a bajnokságban.
Webber a Szingapúri Nagydíjig esélyes volt arra, hogy megnyerje az aktuális
kiírást, de végül kiesett, így le kellett mondania a trófeáról.
Mark
Webber
A célom az, hogy győzelmeket szerezzek, többet, mint
tavaly. Ne várd tőlem azt, hogy azt mondom, világbajnok leszek, mert az
öngyilkosság lenne.
Az autónk korlátozott üzemanyag mennyiséggel a
fedélzetén szuper-gyors. A gumik visszalépést jelentenek a versengés hiánya
miatt, és a köridők is nőttek, de az aerodinamika remek. Különben is, korai
lenne megmondani.
Nagyon szoros bajnokság lesz a végégig, és rendkívül
látványos lesz. Biztos vagyok ebben.
Webber mit gondol a még egy
métert sem futott újonc csapatokról?
Kínos. Hihetetlen, hogy az
emberek, akik még a kormánykereket sem fordították el, részt vehetnek a
versenyen. Ez olyan dolog, mintha a Mickey egérből, vagy a Tom, és Jerry-ből
pattant volna ki.
Több értelme lenne Valentino Rossi-t felküldeni a
rajtrácsra a motorjával. Rossi egy nagyszerű srác, és az F1-nek szüksége van
ilyen karakterekre.
Alonso: Nyerni akarok Bahrain-ben, de nem esek kétségbe, ha nem sikerül!
Alonso, és csapata az egyik legesélyesebb, ha nem a legesélyesebb jelenleg
arra, hogy elsőként érjen célba az évadnyitó sivatagi futamon Bahrain-ben a jövő
héten.
A spanyol pilóta már nagyon várja a versenyt, és újra
rendszeresen a győzelemért szállna harcba.
Fernando
Alonso
Sajnos az elmúlt két évben nem tudtam harcolni a
világbajnoki címért. Ez sok is, meg nem is. A prioritásom Bahrain-ben az, hogy
nyerjek, de ez nem élet-halál kérdés, mindenestre rajta leszek az ügyön.
Felipe (Massa) és én jól megvagyunk egymás mellett. Csendesen végezzük a
munkánkat, és ugyanabban az irányba haladunk. Általában ugyanaz a véleményünk az
autóról, és ez pozitív a csapat számára.
Igyekszünk, hogy mi legyünk a
legjobbak, és a leggyorsabbak, de ezt nem lesz olyan könnyű elérni, mivel van
pár versenyképes csapat a mezőnyben.
Itt a Ferrarinál nagyon jól érzem
magam, jó a hangulat, és a társaság. Büszke vagyok arra, hogy itt lehetek.
Az első pár körön az F10-essel idegesebb voltam, mint amikor először a
Minardi-val pályára gurultam. Nagyon intenzív napok voltak azok.
Hamilton: Igen, együtt vagyok Nicole-lal!
A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton megerősítette a sajtóban megjelenteket, miszerint ismét együtt jár az amerikai énekesnővel. Lewis elmondása szerint boldogok, de szó sincs esküvőről.
Nicole Scherzinger, a Pussycat Dolls frontembere újra Hamilton párja.
Lewis most megerősítette a híreket.
„Boldogok vagyunk. Élvezzük a
fiatal életünket, és az együtt töltött időt.” – erősítette meg Lewis Hamilton.
A sajtó arról is beszámolt, hogy már az esküvői gyűrűt nézegették, ám
erről a versenyző nem tud.
„Nem tudom, hogy honnan származik ez a
történet.” – tette hozzá Hamilton.
USF1: Vége, ennyi volt!
A legfrissebb hírek szerint az újonc amerikai istálló a mai napon beszüntetett minden munkát, bezárta kapuit. A csapatnál elfogyott a pénz, Ken Anderson, és Peter Windsor nem tudta kifizetni a Charlotte-i bázison dolgozókat. A Motorsport-total.com értesülései szerint a gyár bezárásával közel 60 munkavállaló veszítette el állását.
Ezzel, ha nem hivatalosan (egyelőre), de minden valószínűség szerint az
amerikai álomból… rémálom lett…
391 nap elteltével az istálló végleg
lehúzta a redőnyt. Másfél évvel ezelőtt az egyik legkomolyabb projektnek tűnt a
gárda, majd végül nem sikerült megvalósítaniuk az amerikaiaknak a hosszú évek
óta dédelgetett tervüket, miszerint saját F1-es csapatot indítanak az
F1-ben.
A csapat hosszú hetek óta fizetésképtelen volt, majd most, hogy
minden pénz elfogyott, bezárták a kaput Charlotte-ban, az istálló amerikai
főhadiszállásán.
Peter Windsor, és Ken Anderson (USF1 főnökök) mindent
megtettek, de az álmaik szertefoszlottak.
Több forrásból is
megerősítették, hogy a Team USF1 a mai napon bezárta kapuit, megszűnt létezni.
Múlt hét pénteken a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a helyszínre
küldte ellenőrzésre Charlie Whiting versenyigazgatót, aki nem sok mindent talált
a központban.
A csapat főnöke, Anderson nem tájékoztatta az ott
dolgozókat. Ken már korábban elhagyta a süllyedő hajót. Sokak szerint neki
köszönhető az, hogy végül elbukott a csapat…A kényelmetlen feladatot a termelési
osztályon tevékenykedő Dave Skog vállalta magára.
Hivatalos: Chandhok lett Bruno Senna csapattársa!
Hosszú hetekkel ezelőtt nem sokan gondolták volna, hogy az akkor még
Campos néven futó csapat felállhat idén a rajtrácsra.
Az alapító, Adrian
Campos rendkívül nehéz helyzetbe sodorta csapatát, mivel nem tudott főtámogatót
szerezni, így az olasz Dallara által épített autót sem tudta teljesen kifizetni.
Az istállót végül a többségi tulajdonos, Jose Ramon Carabantes mentette
meg, aki teljesen átvette a gárdát, ami Hispania Racing F1 Team néven fut
tovább.
Annak ellenére, hogy Bruno Senna még tavaly év végén aláírta a
szerződését a csapattal, kérdéses volt az, hogy maradhat-e.
Senna a
szponzorainak is köszönhetően megtarthatta az ülését.
Bruno indiai
csapattársat kapott maga mellé. Karun Chandhok az F1 történetének második indiai
pilótája. Az első indiai vezető Narain Karthykeyan volt, aki öt esztendővel
ezelőtt a Jordan csapat színeiben debütálhatott a legnagyobb kategóriában.
Karun 2007 és 2009 között a GP2-ben versenyzett. Legjobb helyezése egy
10-ik hely volt, még 2008-ból, amikor is Bruno csapattársa volt. Senna akkor a
2-ik helyen zárta az évet.
Jose Ramon Carabantes
„Az új HRT F1 Team, a Hispania Racing F1 Team Murciaban
született. Büszke vagyok arra, hogy itt vannak a csapatnak a gyökerei, illetve
hogy az országomat is büszkeséggel tölthetem el az első spanyol Forma-1-es
csapattal.”
„A név, Hispania, nem csak az egyik cégem neve, hanem a római
neve volt az Ibériai félszigetnek. Ez szimbolizálja a csapat új identitását.
2010 a csapat illetve versenyzőink debütálás lesz a Forma-1-ben.”
Mika Häkkinen vagy Martin Brundle lehet Lewis Hamilton új menedzsere?
Ahogy arról
beszámoltunk, 2008 világbajnoka új menedzsert keres, aki átveheti az eddig
édesapja által betöltött szerepet.
Hamilton elmondta, hogy nem sieti el a döntést, ameddig pedig nem talál
megfelelő embert csapata, a McLaren segíti majd.
Persze a médiában egy
nap is elég volt ahhoz, hogy elkezdjenek repkedni a nevek. Egyesek szerint a
legnagyobb esélyes a korábbi McLaren versenyző, a kétszeres világbajnok Mika
Häkkinen lehet.
A finn egykori versenyző illetve egykori menedzsere
Didier Coton, Monacóban alapított sport menedzsment céget, az Aces Group-ot,
amit a francia szakember vezet.
„Lewis-tól és a csapatától függ. Ott jól
bánnak vele. Azonban ha megkérnének, hogy segítsek, érdekelne a lehetőség.” –
mondta Didier Coton.
A brit Daily Mail szerint Hamilton és Häkkinen jó
kapcsolatot ápolnak, így papíron jól együtt tudnának működni.
A lap
szerint a másik nagy esélyes a David Coulthard pályafutását is egykoron
egyengető Martin Brundle. A szintén egykori McLaren versenyző megkeresésekor
cáfolta, hogy már elkötelezte volna magát, de azt nem tagadta, hogy ő is
versenyben van.
A menedzser ügy nem csak Hamilton-t érinti. Állítólag a
hétszeres világbajnok Michael Schumacher is búcsút int Willi „Mister 20%”
Weber-nek. Helyét a német versenyző szóvivője, Sabine Khem veheti át, aki sem
cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta a hírt.
Hispania Racing: Ferrari, McLaren, Williams, Lotus! WOW!
A Campos-ból lett Hispania Racing F1 Team rendkívül boldog, hogy olyan nagy nevek, mint a Ferrari, vagy épp a McLaren mellett versenyezhet idén a Forma-1-ben. A csapat mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy közelebb kerüljön a legnagyobbakhoz.
Immáron hivatalos, hogy Jose Ramon Carabante hatalomátvétele után a
csapatot Hispania Racing-nek fogják hívni.
A csapat Murcia városában egy
hivatalos sajtótájékoztató keretében mutatja be versenyzőit, autóját, és
ismerteti a technikai stábot.
Az istálló főnöke, és egyben ügyvezetője,
Colin Kolles izgatottan várja az évadnyitó Bahrain Nagydíjat.
"Az új név
az új Forma-1-es ambíciókat és célokat, illetve azt a hatalmas erőfeszítést
szimbolizálja, amit a csapat megtett azért, hogy ott lehessen Bahrain-ben
március 14-én."
"Újoncként hatalmas megtiszteltetés lesz olyan legendás
nevek mellett szerepelni, mint a Ferrari, McLaren, Williams, vagy a Lotus.
Reméljük, közelebb tudunk kerülni hozzájuk az elkövetkezendő években.”
Bruno Senna könnyfakasztó helyszínen debütálhat!
A nagy felmenőkkel rendelkező brazil Imolában gurulhat elsőként ki a pályára a Hispania Racing F1 Team autójával.
Bruno nagybátyja, Ayrton épp a San Marinó-i Nagydíj helyszínén, Imolában vesztette életét.
A háromszoros világbajnok Senna 1994-ben az élen
haladt a 6. körben autójával, de a Tamburello-kanyart már nem tudta bevenni,
egyenesen a betonfalnak ütközött… A brazil legenda súlyos sérüléseket
szenvedett… Hivatalosan 18 óra 40 perckor halt meg a bolognai
kórházban…
Hosszú évekkel később unokaöccse, Bruno Imolában kezdheti meg
F1-es pályafutását első királykategóriás csapatának (Hispania Racing) színeiben.
Az olasz Dallara által épített, és Cosworth motorral hajtott autó készen
áll!
Bruno 2008 novemberében már kipróbálhatott egy F1-es autót. A brazil
az európai tesztsorozat első kollektív tesztjén, Barcelonában gurulhatott
pályára az RA10-as kódjelű Honda géppel.
A Ferrari, és a Red Bull szerint illegális a McLaren hátsó szárnya
Az olasz, és az osztrák istálló is jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) az általuk szabálytalannak minősített aerodinamikai megoldást.
A szövetség hamarosan vizsgálatot indít a woking-i istálló háza táján.
A Red Bull-Racing, és a Scuderia Ferrari is jelezte a
szövetségnek, hogy a McLaren 2010-es évre tervezett autója, az MP4-25 hátsó
vezető szárnya egy érdekes, és annál szabálytalannak tűnő megoldást tartalmaz.
A kis nyílással az autó az egyenesekben körülbelül 10 kilométer/órát
nyer.
A Red Bull-Racing csaptafőnöke, Christian Horner megerősítette,
valóban van egy kérdéses légáramlást csökkentő megoldás a gépen.
Honer
elmondta, a szövetséget már megkérték, hogy még az első verseny előtt tisztázzák
a dolgot.
Horner úgy gondolja, hogy a Ferrari jelen pillanatban jobban
aggódik, mint ők.
„Azt hiszem a Ferrari talán izgatottabb emiatt, mint
mi, hogy őszinte legyek.” – tette hozzá.
Horner szerint ez közel sem
akkora probléma, mint a tavalyi diffúzor vita, ám minden bizonnyal egy csapatnak
sem alkalmaz olyan megoldást, mint a McLaren.
„A kérdés végső soron a
következő lesz: Ez egy intelligens tervezésre vall, vagy sérti a szabályokat?” –
zárta le.
A szabályok értelmében az autók karosszériáját a
lehetőségekhez mérten le kell egyszerűsíteni, ami azt jelenti, hogy a
kisebb-nagyobb méretű kiegészítő légterelő szárnyakat, fordító, és
terelőlemezeket, valamint a gépen található különböző nyílásokat meg kell
szüntetni.
A Red Bull már tervezi a saját elemét, ha az FIA szabályosnak
minősíti azt. Horner szerint a szövetség zöld utat fog adni a McLaren-nek.
Egy szenvedélyes nap a Ferrarival
A Ferrari megtartotta az első "Szenvedély Napot", melynek célja az volt, hogy a szurkolókat közelebb hozzák a csapathoz.
A rajongók kérdéseire válaszoltak a versenyzők, autogramot osztottak, majd a napot egy gokart verseny zárta.
A rendezvényt Fiorano-ban tartotta a Ferrari, ahol
hozzávetőlegesen 2.500 ember vett részt. A Scuderia Ferrari Club, a Ferrari
Club Italia, valamint a Scuderia Ferrari Közösség tagjai képviseltették magukat
az eseményen.
A rajongók közelebbről is megcsodálhatták a Ferrari idei
versenygépét, emellett autogramot gyűjthettek be a Ferrari két versenyzőjétől,
Fernando Alonso-tól és Felipe Massa-tól, és természetesen a tartalékoktól,
Giancarlo Fisichella-tól, Marc Gené-től, illetve Luca Badoer-től.
A
versenyzők emellett válaszolta azokra a kérdésekre, amiket a rajongók erre az
alkalomra gyűjtöttek össze.
A napot egy gokart verseny zárta, melyet
Antonio Bosi nyert meg, a Scuderia Ferrari Club Cento-ból.
McLaren: Legális
az autónk!
A McLaren-Mercedes szóvivője megerősítette, a Scuderia Ferrari nem tett panaszt a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) autójuk hátsó szárnyát illetően.
A McLaren bízik benne, hogy a szövetség legálisnak minősíti az új aerodinamikai elemüket.
Az előbb számolhattunk be
Önöknek arról, hogy a
Red Bull-Racing, és a Ferrari csapat szerint a McLaren új autóján, az MP4-25-ön
illegális megoldást alkalmaztak, mellyel közel 10 kilométer/órás plusz
sebességet nyernek az egyenes szakaszokon.
A Red Bull csapatfőnöke
megerősítette a panaszt az FIA felé, ugyanakkor elmondta, szerintük legálisnak
találja majd a szövetség az új megoldást.
Az osztrákok nem mellesleg már
javában „másolják” a McLaren elemét.
És a Ferrari?
„Biztosak
vagyunk abban, hogy az autónk teljes mértékben szabályos. Eddig nem
tapasztaltunk semmilyen ellenvéleményt ezzel kapcsolatban. Sőt, a Ferrarival is
beszéltünk ma reggel, nekik sem volt semmi problémájuk.” – mondta a
McLaren-Mercedes szóvivője.
Schumacher csak nagyon nehezen szakadt el
a Ferraritól!
Willi Weber, Michael Schumacher menedzsere elmondta, Michael nagyon nehezen tudott elszakadni korábbi munkaadójától, a Ferraritól.
Az idei esztendőben „régi családjánál”, a
Mercedesnél fog versenyezni a Formula-1-ben.
Schumi összesen 5 világbajnoki címet szerezett a
Ferrarival. A hosszú évek alatt a két név szinte egybeforrt, elválaszthatatlanok
voltak.
Michael-nek két lehetősége is lett volna a visszatérésre a
Scuderia színeiben. Tavaly Felipe Massa súlyos baleste miatt, majd idén a
Ferrari harmadik autójában.
A német legenda egy motorbalesetben
összeszedett nyaksérülés miatt nem tudta vállalni korábbi csapattársa
helyettesítését, míg az FIA, és a többi csapat is elvetette a harmadik autó
indítását.
„A Ferrarival a kapcsolat nagyon erős volt. Emiatt nem is
volt olyan egyszerű dolog számára, hogy elváljon tőlük.” – mondta Willi
Weber.
Itt a Hispania Racing F1 Team autója!
Megérkeztek az első képek az immáron Hispania Racing néven futó csapat első autójáról, amit idén Bruno Senna mellett az indiai Karun Chandhok fog vezetni.
Bruno Senna új sisakja
A legendás Ayrton Senna unokaöccse, az idén az F1-ben a Hispania Racing F1 Team színeiben debütáló Bruno bemutatta legújabb fejfedőjét.
Hamilton: Nem voltam Alonso mellett kivételezett!
A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton kimondta, szerinte csapata
mindig is egyenlő feltételeket biztosított a versenyzőinek, és ez Fernando
Alonso mellett sem volt másképp. Hamilton biztos benne, hogy
nem lesz gondja új csapattársával, 2009 világbajnokával.
Hamilton 2007-ben, egy
kétszeres spanyol világbajnok mellett debütált a legnagyobb kategóriában. Lewis
nem bízta a véletlenre, és rögtön magas sebességi fokozatba kapcsolt Alonso
mellett.
Fernando a vele, és a csapattal való konfliktusok miatt egy
esztendő után távozott, visszatért a Renault-hoz.
Lewis
Hamilton
Az első évem kezdetén
egy kétszeres spanyol világbajnok mellett versenyeztem, akire úgy tekintettek,
mint a világbajnokság esélyese. Azt hiszem abban az időben félreértelmeztem,
félreértettem a célokat, és a csapaton belüli munkát.
Mióta itt vagyok, a
McLaren mindent megtesz azért, hogy külön-külön is a lehető legjobb csomagot
kapjuk. Soha nem kaptam többet, mint a csapattársam, mindig is azonos feltételek
mellett versenyezhettünk, ami pedig a legfontosabb dolog a csapatnál.
Nem
könnyű kezelni, mivel az egyik srác mindig megelőzi a másikat. Elkerülhetetlen,
hogy az emberek dolgokat mondanak néha, mikor nem úgy alakulnak a dolgaink,
ahogy azt szeretnénk.
Hamilton hozzátette, biztos benne, hogy új
csapattársával, Jenson Button-nal nem lesz problémája, hiszen sokat tanult az
elmúlt években.
Alonso két világbajnoki címet nyerne a Ferrarival!
A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso elmondta, most azonnal aláírná azt, ha az elkövetkezendő 5 esztendőben a Ferrarival két világbajnoki címet szerezne. Fernando nagyon jól érzi magát, és szerinte remek a hangulat a Ferrarinál.
Alonso Maranello-ban
megkezdte a 2010-es felkészülés utolsó „etapját”. A spanyol korán reggel kelt,
majd a Ferrari új szimulátorán gyakorolt az évadnyitó Bahrain Nagydíjra.
Alonso továbbra is jó kedvű, felszabadult.
Fernando
Alonso
Nem lehet okom a panaszra, fantasztikus a hangulat. Itt minden egy kicsit
más, Mindenki felszabadult, de a munkájára összpontosít. Mindig is azt akartam,
hogy ezzel a piros autóval nyerjek. Remélem ez többször is sikerülni fog. Az
első alkalommal novemberben ültem Ferrariban. Kipróbáltam néhány prototípust.
Keményen fogunk dolgozni, hogy a szurkolók semmiben ne szenvedjenek
hiányt, és ne is csalódjanak.
Két világbajnoki cím öt év alatt? Alá is
írnám!
Massának nincs szüksége szemüvegre a Ferrariban!
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa tagadta, hogy ezentúl
szemüveget fog hordani autójában a versenyeken.
Massa elárulta, van egy kis rövidlátása (myopia), és ezért hord
szemüveget este vezetésnél, valamit filmnézésnél.
A brazil versenyző még tavaly a Magyar Nagydíj időmérő edzésén szenvedett
súlyos fejsérülést, miután egy a Rubens Barrichello autójáról leszakadt 800
grammos fejbe találta.
Massa szerencsére teljesen
felépült.
Felipén több alkalommal is szemüveget lehetett látni, de ő
tagadja, hogy enekk a balesetéhez bármi köze is lenne.
„Nem, csak van egy
kis rövidlátásom, ezért viselem csak. Ha este vezetek, vagy filmet nézek, akkor
felveszem. Jobban szeretek úgy olvasni, hogy látom, mi van kiírva a képernyőre.”
– mondta Felipe Massa.
Massa hozzátette, az esti versenyeken is „rendben
lesz”.
Legutóbb a négyszeres ChampCar bajnokot, Sébastien Bourdais-t
láthattuk rendszeresen szemüvegben vezetni az F1-ben.
Bourdais-t a Toro
Rosso tavaly közvetlen a Magyar Nagydíj előtt menesztette.
Kovalainen maga intézi ügyeit Briatore után
A Lotus F1 Racing finn versenyzője, Heikki Kovalainen elárulta, saját maga intézi ügyeit, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2008-ban történt szingapúri eset miatt többek között a versenyzők menedzselésétől is eltiltotta Flavio Briatore-t. Kovalainen úgy döntött, nem választ helyettest az olasz helyére, és a saját kezébe veszi menedzselését.
Heikki a McLaren-től már úgy szerződött a malajziai kezekben lévő Lotus
néven futó csapathoz, hogy saját maga intézte kontraktusát.
„Számomra
nagyon fontos, hogy pontosan tudjam, mit írok alá.” – érvelt Heikki Kovalainen.
Heikki a Toyotával, és a Force Indiával is tárgyalásokat folytatott,
miután világossá vált, a McLaren nem akarja megtartani a 2010-es szezonra.
Nem sokkal később felhívta a Lotus technikai főnökét, Mike
Gascoyne-t.
„Megkérdeztem tőle, hogy mi a helyzet a Lotus-al, és mondtam
neki, hogy érdekelne a projekt.” – tette
hozzá.
Kova bevallotta, nagyon elégedett a szerződésével, és felfedte, ő,
és csapattársa, Jarno Trulli tiszteletdíjban részesül
Hamilton két házat is bérel, hogy Nicole közelében lehessen
Lewis Hamilton és Nicole Scherzinger kapcsolata gyakran témát szolgáltat az újságoknak, az „álompárból” most a Forma-1-es világbajnok hívta föl magára a figyelmet, méghozzá azzal, hogy két házat is bérel Los Angelesben, csakhogy kedvese közelében lehessen.
Lewis Hamilton és Nicole Scherzinger nemrég egy rövid időre külön váltak,
ám amióta újra együtt vannak próbálnak minél több időt együtt
tölteni.
Ennek szellemében Lewis Hamilton két házat is bérel Los
Angelesben. Ugyanis Nicole benevezett a „Dacing with the Stars” műsorba, melynek
forgatását „az angyalok városában” tartják.
Attól függően, hogy mennyire
szerepel jól az énekesnő, akár hónapokig is Los Angelesben
tartózkodhat.
Kérdés mennyire viseli meg a világbajnok versenyzőt az
állandó ingázás.
Forrás: f1-live.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!