Forma1: Mi történt a héten?!

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mi történt a héten?!

14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

 

Azt hiszem a hét legnagyobb öröme a Hispania Racing F1 Team (régi nevén Campos) autójának bemutatása volt, amiért sokan izgultak, hogy végül megmeneküljön a csapat.

 

A következő cikkekben a hét fontosabb és érdekesebb eseményei kerültek középpontba! 

 

 

                            A Lotus szerény célokkal vág neki az szezonnak

 

    A malajziai kezekben lévő Lotus néven futó F1-es istálló finn versenyzője, Heikki Kovalainen elmondta, céljuk, hogy célba érjenek, nem is álmodnak pontszerzésről. Heikki bízik abban, hogy a futamról futamra fejlődhetnek majd.

 

    Talán senki nem lepődött meg azon, hogy a Virgin Racing után a szintén újonc malajziai Lotus csapat a leggyengébb a 2010-es mezőnyben.

A Cosworth motorral hajtott versenygép, a T127-es legnagyobb problémája a leszorító erő. A gyors kanyarokban nagyon lassú a gép. Ezt korábban Kovalainen, és olasz csapattársa, Jarno Trulli is megerősítette.

Kovalainen szerint nincs szó nagy célokról, eleinte csak a futamokat akarják befejezni.

Heikki Kovalainen


Butaság lenne azt állítani, hogy rögtön az elején a pontokért leszünk harcban. Az autó sajnos még mindig nem elég jó. A tempó nem akkora, aminek lennie kellene.

Az elsődleges célunk az, hogy célba tudjunk érni a versenyeken. Mivel nem volt sok időnk arra, hogy megépítsük az autónkat, rendkívül fontos, hogy sok kört teljesítsünk vele. Minden adatnak fontos jelentősége van.

Bízom benne, hogy szép lassan, de folyamatosan előre tudunk majd lépni.

 

 

 

 

 

           Alonso szerint egyelőre csak pletyka a Mercedes „szuper-diffúzora”

 

    Pillanatnyilag mindenki arra vár, hogy a Mercedes GP az évadnyitó Bahrain Nagydíjon bevesse új aerodinamikai csomagját, mely többek között tartalmazni fog egy teljesen új diffúzort is. A Ferrari spanyol versenyzője pillanatnyilag pletykának tekinti a „szuper-diffúzort”.

 

    A Mercedes GP a téli teszteken nem parádézott, még a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher-rel sem a soraiban.

A csapat számos új aerodinamikai elemet is kipróbált, de a legújabb, legnagyobb csomagját csak az évadnyitó Bahrain Nagydíjon fogja bevetni W01-es autóján.

Ez a csomag tartalmazni fogja az új diffúzort is, mely a pletykák szerint „brutális” sebességkülönbséget jelent majd.

A Ferrari spanyol bajnoka, Fernando Alonso egyelőre nem hisz ebben.

„Nem tudom, mivel áll elő Brawn Bahrain-ben, majd meglátjuk, hogy mennyire új dolog. Számomra ez csak egy pletyka a sok közül." – mondta Fernando Alonso Barcelonában.

A spanyol honfitárs, a Sauber-nél versenyző Pedro de la Rosa ugyancsak nem számít meglepetésre.

„Most minden autónak szuper diffúzora van, így nem lesznek meglepetések, mivel a szabályokat a végsőkig kihasználták.” – nyilatkozta a veterán.

Mint minden csapat, a Red Bull is megpróbálta megakadályozni azt, hogy a fotósok jó képeket készítsenek autójuk hátsó részéről.

Az osztrákok matricákkal ragasztották le a motor hátsó részének borítását.

 

 

 

 

                       Mateschitz: Nem tervezzük Räikkönen szerződtetését!

 

    A Red Bull tulajdonosa cáfolta azokat a híreket, melyek szerint 2007 világbajnoka, a jövőben csapatánál versenyezzen.

 

    Kimi Räikkönen jelenleg a Rali Világbajnokságban (WRC) szerepel, méghozzá a Citroën Junior csapatában, melyet a Red Bull támogat.

A „Jégember” nem tartja elképzelhetetlennek a váltást, bár állításai szerint még nem döntött a 2011-es terveiről.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz azonban most nyíltan kimondta: Nem szerződtetik Räikkönen-t.

„Ez csak spekuláció. Nem tudjuk Kimi mit óhajt csinálni a következő évben. Jóban vagyunk, ez ad táptalajt ezeknek a spekulációknak.” – kezdte Mateschitz.

„De az hogy most azt mondjam, 2011-ben nálunk versenyzik Kimi, nem komoly. Ha Webber idén is jó formában versenyzik nem azzal fogjuk díjazni, hogy átadjuk az ülését Räikkönen-nek.” – zárta le a Red Bull atyja.

Mark Webber szerződése az idei szezon végén lejár, így ameddig a felek nem hosszabbítnak, valószínűleg nem fog elcsitulni a Räikkönen-Red Bull ügy.

 

 

 

 

                              Heidfeld a McLaren versenyzője lehetett volna!

 

    Nick Heidfeld elárulta, rendkívül közel állt ahhoz, hogy a McLaren-Mercedes-hez szerződjön, de végül a Mercedes miatt elesett a kontraktustól. Heidfeld kissé csalódott, de szerinte jók az esélyei arra, hogy 2011-ben versenyzőülést szerezzen magának a Formula-1-ben.

 

    Már tavaly sejteni lehetett, hogy Heidfeld helyzete nem lesz könnyű a 2010-es szezont illetően, de talán azt senki sem gondolta volna, hogy versenyzőülés nélkül marad.

A BMW kiszállt a Formula-1-ből. A Hinwil központú istállót Peter Sauber vette vissza, ám a svájci üzletember nem számított korábbi versenyzőjére.

Nick komoly tárgyalásokat folytatott a McLaren-nel, miután a wokingiak egyértelművé tették, Heikki Kovalainen-nek mennie kell. A finn a malajziai kezekben lévő Lotus néven futó újonc csapathoz szerződött.

A McLaren eredetileg Lewis Hamilton mellé Heidfeld-et szerette volna csapattársnak, de a német hitt a Mercedesben (Brawn utód), és abban, hogy versenyzőülést kap Nico Rosberg mellett.

A Mercedes végül Michael Schumacher reaktiválása mellett döntött, míg a McLaren időközben leszerződtette 2009 világbajnokát, Jenson Button-t.

„A McLaren engem szeretett volna. Nagyon jól álltak a tárgyalások, azonban úgy döntöttem várok a Mercedesre.” – mesélte Heidfeld.

A német versenyző kitért Schumacher-re is, aki gyakorlatilag elvette a helyét a Mercedes GP-nél.

„Amikor az első Jerez-i teszten először megláttuk egymást, bocsánatot kért tőlem, hogy elvette a helyem. Szép gesztus volt, én is ugyan így tettem volna fordított esetben.”

„2011-ben jó esélyem lesz arra, hogy versenyzőülést kapjak, azonban jelenleg arra Mercedesnél betöltött szerepemre koncentrálok. Hogy mi lesz majd ennek az eredménye, majd meglátjuk.” – fejezte be a német.

Heidfeld az idei évben a Mercedes harmadik számú pilótájaként fog szerepelni az F1-ben.

 

 

 

 


                Alonso: Ne aggódjon senki, erős páros vagyunk Massával!

 

    A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso kijelentette, erős párost alkot Felipe Massával, akivel elmondása szerint nagyon jóban van. Alonso többek között megnevezte az idei év legkülönlegesebb versenyeit is.

 

    Massa nem is oly rég olyan kijelentést tett, miszerint biztos benne, hogy semmilyen problémája nem lesz új csapattársával a Ferrarinál.

Sokat nem kellett várni, és Alonso is elmondta ezzel kapcsolatban a véleményt.

A spanyol sztárpilóta úgy gondolja, hogy erős párost alkotnak ők ketten a Scuderia-nál.

Fernando Alonso

Nagyon jóban vagyunk. Nagyon versenyképes az autónk. Emellett mindketten beszélünk olaszul, remélem, hogy sikerül megtalálunk egymás határait, és segítjük ezzel a Ferrarit.

Ne aggódjon senki, erős párosunk van, remélem nagyon jól fogunk teljesíteni. Idén a legkülönlegesebb helyszínek Monaco, Malajzia, Spa, és természetesen a Spanyol, valamint az Olasz Nagydíj lesz.

Nagyon különleges lesz a tifossi-k előtt versenyezni.

 

 

 

 

                         Hamilton: Jelen pillanatban a Ferrari viheti a prímet!

 

    A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton véleménye szerint jelen pillanatban a Ferrari lehet a leggyorsabb autó a mezőnyben. Lewis magabiztosan nyilatkozott, szerinte az autójuk sokat fejlődött a téli teszteken.

 

    Korábban Hamilton alig-alig mondott valamit a Scuderia Ferrariról, ám ezúttal már a leggyorsabb csapatnak nevezte azt.

2008 világbajnoka mindemellett megnevezte legnagyobb riválisait is a 2010-es bajnokságot illetően.

„Az első tesztnapunkon egyáltalán nem volt túlzottan lenyűgöző. Nem voltunk gyorsak a Ferrarikhoz képest. Azonban az utolsó napra már sikerült fejlődést elérni. A hosszú etapokon, ha megnézik az időket, lehet látni, hogy nagyon gyors voltam. Versenytávot mentem, tehát ki lehet találni mennyi üzemanyag volt az autómban. Talán én voltam aznap ilyen szempontból a leggyorsabb, ami nagy lökést adott nekem önbizalom terén.”

„Szerintem a Ferrari és a Mercedes is nagyon versenyképes hosszú távon. Amikor viszont egy másik pályán vagy, akkor arról szól igazán az egész, hogy mennyire használod jól a gumijaidat, illetve mennyire használod ki jól a hőmérsékletet.”

„A csapatunk legnagyobb riválisai a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes, a Sauber, és a Force India lehet. A versenyzőket tekintve pedig Felipe, Fernando, Jenson, Sebastian, Mark, Michael, és Nico.”

„Nehéz megmondani, hogy közülük ki a legjobb, de jelen pillanatban szerintem a Ferrari tűnik a leggyorsabbnak.”

 

 

 

 

                                    Räikkönen nem lesz ott Bahrain-ben?!

 

     A finn világbajnok teljes mértékben soron következő ralis fellépésére szeretne koncentrálni, ezért valószínűleg nem utazik el az évadnyitó Bahrain Nagydíjra. Kimi-hez hasonlóan a háromszoros világbajnok Nelson Piquet sem erősítette meg a részvételét az eseményen.

 

    Hosszú hetekkel ezelőtt arról számolhattunk be Önöknek, hogy a Formula-1 60. születésnapját ünnepelvén az összes élő világbajnok tiszteletét teszi az évadnyitó Bahrain Nagydíjon.

A múlt hónapban a verseny szervezői bejelentették, hogy mind a 20 korábbi világbajnok részese lesz a sorozat 60. születésnapjának.

Ha Jacques Villeneuve valóban rajthoz állhat a Stefan GP-vel a 2010-es szezonban, akkor Michael Schumacher-rel, Fernando Alonso-val, Lewis Hamilton-nal, és a 2009-es idény győztesével, Jenson Button-nal már öt világbajnokot tudhatunk a mezőnyben.

Mika Hakkinen, Damon Hill, Alain Prost, Nigel Mansell, Niki Lauda, Keke Rosberg, Alan Jones, Jody Scheckter, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart, és John Surtees már megerősítette, ott lesz Bahrain-ben, és pályára gurul.

A 83 éves Sir Jack Brabham, a legidősebb élő világbajnok szintén ott lesz a 2010-es szezon nyitányán, valamint Juan Manuel Fangio képviseletében is jelen lesznek.

A háromszoros bajnok Nelson Piquet, és a 2007-es kiírás győztese, Kimi Räikkönen nem erősítette meg a részvételét, így nagy valószínűséggel ők hiányozni fognak az eseményről.

 

 

 

 

                          Hivatalos: A Lada támogatja a Renault F1 Team-et!

 

    Oroszország miniszterelnöke, Vlagyimir Putyin hivatalosan is bejelentette, támogatják versenyzőjüket a Formula-1-ben a Renault csapatnál. A Lada lógója meg fog jelenni a 2010-es esztendőben az autón, valamint a csapat ruházatán.

 

    „Első lépésben támogatjuk ezt a tevékenységek, Forma-1-es csapatot és nem zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy később növeljük az anyagi befektetésünket.” – mondta az orosz miniszterelnök, Vladimir Putyin az EFE hírügynökségnek.

Putyin szerint Petrov szerződtetése „remek szimbóluma” a francia autógyár és Oroszország együttműködésének.

A Renault még 2008-ban 25 százalékos részesedést vásárolt az Avtovaz-ban, és állítólag a francia autógyár ügyvezető igazgatója a héten személyesen is találkozott Putyin-nal és növelné a befektetését az orosz cégben.

 

 

 

 

 

                                           A CNN a Lotus partnere lett!

 

    A Cable News Network, közismerten CNN, az egyik legismertebb amerikai hírcsatorna, amely a 24-órás hírsugárzás koncepcióját bevezette a köztudatba, szerződést kötött a Lotus F1-es csapattal. A malajziaiak rendkívül boldogak az új partnerség miatt.

 

 

Tony Fernandes, a Lotus résztulajdonosa

 

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a CNN-t a Lotus Racing családnál üdvözölhetjük. Ez annak a jele, hogy pozitív hatást gyakoroltunk a globális piacra – egy ilyen neves márka, amit világszerte milliók ismernek.

Az egész csapat, és én is nagyon várom, hogy az elkövetkezendő hónapokban, és években a CNN-nel dolgozzak ebben a nagyon izgalmas kampányban.

 

 

 

 

                                    Lewis Hamilton új menedzsert keres

 

    Az Autosport információi szerint Lewis Hamilton karrierjét a jövőben már nem édesapja fogja egyengetni. 2008 világbajnokának édesapja visszább lép, Hamilton pedig új menedzsert keres. Ameddig nem talál megfelelőt, a McLaren segít intézni az ügyeit.

 

    Lewis Hamilton és édesapja Anthony Hamilton párosa hosszú évek óta megtörhetetlen. Az édesapa az első gokart versenyektől egyengette fia útját. Azonban minden jónak vége van egyszer, a két Hamilton megegyezett abban, hogy változtatnak kapcsolatukon.

„Már 25 éves vagyok. Azt hiszem elkerülhetetlen volt az, hogy egy bizonyos ponton változtatnunk kell. Az elmúlt években is keresgéltünk, hogy tud-e valaki segíteni nekünk szponzorok, vagy bármilyen más téren. Azonban én valahogy sosem éreztem kényelmesen magam mással.” – kezdte Lewis Hamilton.

„Akkoriban szerettem, hogy az édesapám volt a menedzserem, hogy ő gondoskodik bizonyos dolgokról, mert bízom benne.”

„Más menedzserek csak alkalmazottak. Az édesapám pedig az édesapám. Tudom, hogy mindent jó indokkal tesz, teljes szívemből bízom benne.”

„Azonban ezalatt az idő alatt is beszélgettünk arról, hogy valaki mást is bevegyünk a képbe. Valahogy viszont sosem voltunk elég magabiztosak, hogy ezt megtegyük. Most azonban eljutottunk oda, hogy meg tudjuk tenni ezt a lépést.”

„25 éves vagyok, a magam ura. Már egy ideje a Forma-1-ben szerepelek, azonban erre nem lettem volna képes az édesapám nélkül. Fantasztikus munkát végzett.”

„Most az érdekel nagyon, hogy milyen amikor az édesapám csak az édesapám. Szeretnék egy menedzsert, aki az összes stresszes járó feladatot és egyéb dolgokat elvégez. Az édesapámmal meg apukás dolgokat akarok csinálni. Meg akarok vele inni egy sört. Szeretnék bowlingozni menni vele, szeretnék nyaralni vele.”

„Mivel mindig is az édesapám volt a menedzserem, mivel mindig ő dolgozott az üzleti ügyeken, nem volt lehetőségem erre a kapcsolatra, mióta kissrác koromban távirányítású autókkal versenyeztünk. És akkor is csak a szórakozás kedvéért.”

„Ezt szeretném, így lesz egy új menedzserem. Az édesapám segíteni fog a váltásban, a kiválasztásban is, de csak úgy mint az apukám.”

„A jó dolog az, hogy még három évig biztosan itt leszek a McLaren-nél. Az apukám nélkül nem lehetnék ebben a helyzetben. Azonban a McLaren-nel olyanok vagyunk mint egy család. A srácok rengeteget segítenek nekem, így nem kell kapkodnom a menedzser választással. A megfelelő lépést akarjuk megtenni a megfelelő időben.”

„Egyik nap apukán küldött egy sms-t és azt írta, hogy nagyon jó lesz otthonról a kanapéból nézni a Forma-1-et. Ezt legutóbb még kicsi koromban tehette meg, így új tapasztalat lesz ez neki. Pihenhet és remélhetőleg büszke lesz.”

„Szeretném ha tudná mindenki, hogy mindig az édesapám lesz. Remek dolgokat ért el ő is a karrierjében, majdnem hogy híresebb mint én. Mindenkivel akivel találkozok azt mondja:„Üdvözlöm édesapádat.” Nem engem üdvözölnek. Ez pedig nem fog megváltozni.”

 

 

 

 

    Webber Rossi-t küldené motorral pályára a Forma-1-ben az új csapatok helyett

 

    Mark Webber, a Red Bull-Racing ausztrál versenyzője szerint kínos az, amit néhány újonc csapat tesz idén.

 

    Mark 2009-ben jó idényt zárt, negyedik lett a bajnokságban. Webber a Szingapúri Nagydíjig esélyes volt arra, hogy megnyerje az aktuális kiírást, de végül kiesett, így le kellett mondania a trófeáról.

Mark Webber

A célom az, hogy győzelmeket szerezzek, többet, mint tavaly. Ne várd tőlem azt, hogy azt mondom, világbajnok leszek, mert az öngyilkosság lenne.

Az autónk korlátozott üzemanyag mennyiséggel a fedélzetén szuper-gyors. A gumik visszalépést jelentenek a versengés hiánya miatt, és a köridők is nőttek, de az aerodinamika remek. Különben is, korai lenne megmondani.

Nagyon szoros bajnokság lesz a végégig, és rendkívül látványos lesz. Biztos vagyok ebben.

Webber mit gondol a még egy métert sem futott újonc csapatokról?

Kínos. Hihetetlen, hogy az emberek, akik még a kormánykereket sem fordították el, részt vehetnek a versenyen. Ez olyan dolog, mintha a Mickey egérből, vagy a Tom, és Jerry-ből pattant volna ki.

Több értelme lenne Valentino Rossi-t felküldeni a rajtrácsra a motorjával. Rossi egy nagyszerű srác, és az F1-nek szüksége van ilyen karakterekre.

 

 

 

 

      Alonso: Nyerni akarok Bahrain-ben, de nem esek kétségbe, ha nem sikerül!

 

    A kétszeres spanyol világbajnok továbbra is pozitív, és már nagyon várja az első versenyt Bahrain-ben.

 

    Alonso, és csapata az egyik legesélyesebb, ha nem a legesélyesebb jelenleg arra, hogy elsőként érjen célba az évadnyitó sivatagi futamon Bahrain-ben a jövő héten.

A spanyol pilóta már nagyon várja a versenyt, és újra rendszeresen a győzelemért szállna harcba.

Fernando Alonso

Sajnos az elmúlt két évben nem tudtam harcolni a világbajnoki címért. Ez sok is, meg nem is. A prioritásom Bahrain-ben az, hogy nyerjek, de ez nem élet-halál kérdés, mindenestre rajta leszek az ügyön.

Felipe (Massa) és én jól megvagyunk egymás mellett. Csendesen végezzük a munkánkat, és ugyanabban az irányba haladunk. Általában ugyanaz a véleményünk az autóról, és ez pozitív a csapat számára.

Igyekszünk, hogy mi legyünk a legjobbak, és a leggyorsabbak, de ezt nem lesz olyan könnyű elérni, mivel van pár versenyképes csapat a mezőnyben.

Itt a Ferrarinál nagyon jól érzem magam, jó a hangulat, és a társaság. Büszke vagyok arra, hogy itt lehetek.

Az első pár körön az F10-essel idegesebb voltam, mint amikor először a Minardi-val pályára gurultam. Nagyon intenzív napok voltak azok.

 

 

 

 

                                  Hamilton: Igen, együtt vagyok Nicole-lal!

 

    A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton megerősítette a sajtóban megjelenteket, miszerint ismét együtt jár az amerikai énekesnővel. Lewis elmondása szerint boldogok, de szó sincs esküvőről.

 

Nicole Scherzinger, a Pussycat Dolls frontembere újra Hamilton párja.

 

Lewis most megerősítette a híreket.

„Boldogok vagyunk. Élvezzük a fiatal életünket, és az együtt töltött időt.” – erősítette meg Lewis Hamilton.

A sajtó arról is beszámolt, hogy már az esküvői gyűrűt nézegették, ám erről a versenyző nem tud.

„Nem tudom, hogy honnan származik ez a történet.” – tette hozzá Hamilton.

 

 

 

 

                                                  USF1: Vége, ennyi volt!

 

 

    A legfrissebb hírek szerint az újonc amerikai istálló a mai napon beszüntetett minden munkát, bezárta kapuit. A csapatnál elfogyott a pénz, Ken Anderson, és Peter Windsor nem tudta kifizetni a Charlotte-i bázison dolgozókat. A Motorsport-total.com értesülései szerint a gyár bezárásával közel 60 munkavállaló veszítette el állását.

 

    Ezzel, ha nem hivatalosan (egyelőre), de minden valószínűség szerint az amerikai álomból… rémálom lett…

391 nap elteltével az istálló végleg lehúzta a redőnyt. Másfél évvel ezelőtt az egyik legkomolyabb projektnek tűnt a gárda, majd végül nem sikerült megvalósítaniuk az amerikaiaknak a hosszú évek óta dédelgetett tervüket, miszerint saját F1-es csapatot indítanak az F1-ben.

A csapat hosszú hetek óta fizetésképtelen volt, majd most, hogy minden pénz elfogyott, bezárták a kaput Charlotte-ban, az istálló amerikai főhadiszállásán.

Peter Windsor, és Ken Anderson (USF1 főnökök) mindent megtettek, de az álmaik szertefoszlottak.

Több forrásból is megerősítették, hogy a Team USF1 a mai napon bezárta kapuit, megszűnt létezni.

Múlt hét pénteken a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a helyszínre küldte ellenőrzésre Charlie Whiting versenyigazgatót, aki nem sok mindent talált a központban.

A csapat főnöke, Anderson nem tájékoztatta az ott dolgozókat. Ken már korábban elhagyta a süllyedő hajót. Sokak szerint neki köszönhető az, hogy végül elbukott a csapat…A kényelmetlen feladatot a termelési osztályon tevékenykedő Dave Skog vállalta magára.

 

 

 

 

                           Hivatalos: Chandhok lett Bruno Senna csapattársa!

 

    Immáron hivatalos, hogy az indiai Karun Chandhok lett a brazil Bruno Senna csapattársa az újonc Hispania Racing F1 Team-nél. A hivatalos prezentáció előtt a csapat megerősítette Karun érkezését.

 

    Hosszú hetekkel ezelőtt nem sokan gondolták volna, hogy az akkor még Campos néven futó csapat felállhat idén a rajtrácsra.

Az alapító, Adrian Campos rendkívül nehéz helyzetbe sodorta csapatát, mivel nem tudott főtámogatót szerezni, így az olasz Dallara által épített autót sem tudta teljesen kifizetni.

Az istállót végül a többségi tulajdonos, Jose Ramon Carabantes mentette meg, aki teljesen átvette a gárdát, ami Hispania Racing F1 Team néven fut tovább.

Annak ellenére, hogy Bruno Senna még tavaly év végén aláírta a szerződését a csapattal, kérdéses volt az, hogy maradhat-e.

Senna a szponzorainak is köszönhetően megtarthatta az ülését.

Bruno indiai csapattársat kapott maga mellé. Karun Chandhok az F1 történetének második indiai pilótája. Az első indiai vezető Narain Karthykeyan volt, aki öt esztendővel ezelőtt a Jordan csapat színeiben debütálhatott a legnagyobb kategóriában.

Karun 2007 és 2009 között a GP2-ben versenyzett. Legjobb helyezése egy 10-ik hely volt, még 2008-ból, amikor is Bruno csapattársa volt. Senna akkor a 2-ik helyen zárta az évet.

Jose Ramon Carabantes

„Az új HRT F1 Team, a Hispania Racing F1 Team Murciaban született. Büszke vagyok arra, hogy itt vannak a csapatnak a gyökerei, illetve hogy az országomat is büszkeséggel tölthetem el az első spanyol Forma-1-es csapattal.”

„A név, Hispania, nem csak az egyik cégem neve, hanem a római neve volt az Ibériai félszigetnek. Ez szimbolizálja a csapat új identitását. 2010 a csapat illetve versenyzőink debütálás lesz a Forma-1-ben.” 

 

 

 

 

 

      Mika Häkkinen vagy Martin Brundle lehet Lewis Hamilton új menedzsere?

 

    Ahogy arról beszámoltunk, 2008 világbajnoka új menedzsert keres, aki átveheti az eddig édesapja által betöltött szerepet.

 

    Hamilton elmondta, hogy nem sieti el a döntést, ameddig pedig nem talál megfelelő embert csapata, a McLaren segíti majd.

Persze a médiában egy nap is elég volt ahhoz, hogy elkezdjenek repkedni a nevek. Egyesek szerint a legnagyobb esélyes a korábbi McLaren versenyző, a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen lehet.

A finn egykori versenyző illetve egykori menedzsere Didier Coton, Monacóban alapított sport menedzsment céget, az Aces Group-ot, amit a francia szakember vezet.

„Lewis-tól és a csapatától függ. Ott jól bánnak vele. Azonban ha megkérnének, hogy segítsek, érdekelne a lehetőség.” – mondta Didier Coton.

A brit Daily Mail szerint Hamilton és Häkkinen jó kapcsolatot ápolnak, így papíron jól együtt tudnának működni.

A lap szerint a másik nagy esélyes a David Coulthard pályafutását is egykoron egyengető Martin Brundle. A szintén egykori McLaren versenyző megkeresésekor cáfolta, hogy már elkötelezte volna magát, de azt nem tagadta, hogy ő is versenyben van.

A menedzser ügy nem csak Hamilton-t érinti. Állítólag a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is búcsút int Willi „Mister 20%” Weber-nek. Helyét a német versenyző szóvivője, Sabine Khem veheti át, aki sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta a hírt.

 

 

 

 

                    Hispania Racing: Ferrari, McLaren, Williams, Lotus! WOW!

 

    A Campos-ból lett Hispania Racing F1 Team rendkívül boldog, hogy olyan nagy nevek, mint a Ferrari, vagy épp a McLaren mellett versenyezhet idén a Forma-1-ben. A csapat mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy közelebb kerüljön a legnagyobbakhoz.

 

    Immáron hivatalos, hogy Jose Ramon Carabante hatalomátvétele után a csapatot Hispania Racing-nek fogják hívni.

A csapat Murcia városában egy hivatalos sajtótájékoztató keretében mutatja be versenyzőit, autóját, és ismerteti a technikai stábot.

Az istálló főnöke, és egyben ügyvezetője, Colin Kolles izgatottan várja az évadnyitó Bahrain Nagydíjat.

"Az új név az új Forma-1-es ambíciókat és célokat, illetve azt a hatalmas erőfeszítést szimbolizálja, amit a csapat megtett azért, hogy ott lehessen Bahrain-ben március 14-én."

"Újoncként hatalmas megtiszteltetés lesz olyan legendás nevek mellett szerepelni, mint a Ferrari, McLaren, Williams, vagy a Lotus. Reméljük, közelebb tudunk kerülni hozzájuk az elkövetkezendő években.”

 

 

 

 

 

 

                         Bruno Senna könnyfakasztó helyszínen debütálhat!

   

     A nagy felmenőkkel rendelkező brazil Imolában gurulhat elsőként ki a pályára a Hispania Racing F1 Team autójával.

Bruno nagybátyja, Ayrton épp a San Marinó-i Nagydíj helyszínén, Imolában vesztette életét.

 

A háromszoros világbajnok Senna 1994-ben az élen haladt a 6. körben autójával, de a Tamburello-kanyart már nem tudta bevenni, egyenesen a betonfalnak ütközött… A brazil legenda súlyos sérüléseket szenvedett… Hivatalosan 18 óra 40 perckor halt meg a bolognai kórházban…

Hosszú évekkel később unokaöccse, Bruno Imolában kezdheti meg F1-es pályafutását első királykategóriás csapatának (Hispania Racing) színeiben.

Az olasz Dallara által épített, és Cosworth motorral hajtott autó készen áll!

Bruno 2008 novemberében már kipróbálhatott egy F1-es autót. A brazil az európai tesztsorozat első kollektív tesztjén, Barcelonában gurulhatott pályára az RA10-as kódjelű Honda géppel.

 

 

 

 

 

 

               A Ferrari, és a Red Bull szerint illegális a McLaren hátsó szárnya

   

    Az olasz, és az osztrák istálló is jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) az általuk szabálytalannak minősített aerodinamikai megoldást.

A szövetség hamarosan vizsgálatot indít a woking-i istálló háza táján.

 

    A Red Bull-Racing, és a Scuderia Ferrari is jelezte a szövetségnek, hogy a McLaren 2010-es évre tervezett autója, az MP4-25 hátsó vezető szárnya egy érdekes, és annál szabálytalannak tűnő megoldást tartalmaz.

A kis nyílással az autó az egyenesekben körülbelül 10 kilométer/órát nyer.

A Red Bull-Racing csaptafőnöke, Christian Horner megerősítette, valóban van egy kérdéses légáramlást csökkentő megoldás a gépen.

Honer elmondta, a szövetséget már megkérték, hogy még az első verseny előtt tisztázzák a dolgot.

Horner úgy gondolja, hogy a Ferrari jelen pillanatban jobban aggódik, mint ők.

„Azt hiszem a Ferrari talán izgatottabb emiatt, mint mi, hogy őszinte legyek.” – tette hozzá.

Horner szerint ez közel sem akkora probléma, mint a tavalyi diffúzor vita, ám minden bizonnyal egy csapatnak sem alkalmaz olyan megoldást, mint a McLaren.

„A kérdés végső soron a következő lesz: Ez egy intelligens tervezésre vall, vagy sérti a szabályokat?” – zárta le.

A szabályok értelmében az autók karosszériáját a lehetőségekhez mérten le kell egyszerűsíteni, ami azt jelenti, hogy a kisebb-nagyobb méretű kiegészítő légterelő szárnyakat, fordító, és terelőlemezeket, valamint a gépen található különböző nyílásokat meg kell szüntetni.

A Red Bull már tervezi a saját elemét, ha az FIA szabályosnak minősíti azt. Horner szerint a szövetség zöld utat fog adni a McLaren-nek.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Egy szenvedélyes nap a Ferrarival

 

    A Ferrari megtartotta az első "Szenvedély Napot", melynek célja az volt, hogy a szurkolókat közelebb hozzák a csapathoz.   

A rajongók kérdéseire válaszoltak a versenyzők, autogramot osztottak, majd a napot egy gokart verseny zárta.

 

    A rendezvényt Fiorano-ban tartotta a Ferrari, ahol hozzávetőlegesen 2.500 ember vett részt. A Scuderia Ferrari Club, a  Ferrari Club Italia, valamint a Scuderia Ferrari Közösség tagjai képviseltették magukat az eseményen.

A rajongók közelebbről is megcsodálhatták a Ferrari idei versenygépét, emellett autogramot gyűjthettek be a Ferrari két versenyzőjétől, Fernando Alonso-tól és Felipe Massa-tól, és természetesen a tartalékoktól, Giancarlo Fisichella-tól, Marc Gené-től, illetve Luca Badoer-től.

A versenyzők emellett válaszolta azokra a kérdésekre, amiket a rajongók erre az alkalomra gyűjtöttek össze.

A napot egy gokart verseny zárta, melyet Antonio Bosi nyert meg, a Scuderia Ferrari Club Cento-ból.

 

 

 

 

 

 

 

                                             McLaren: Legális az autónk!

 

    A McLaren-Mercedes szóvivője megerősítette, a Scuderia Ferrari nem tett panaszt a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) autójuk hátsó szárnyát illetően.

A McLaren bízik benne, hogy a szövetség legálisnak minősíti az új aerodinamikai elemüket.

 

    Az előbb számolhattunk be Önöknek arról, hogy a Red Bull-Racing, és a Ferrari csapat szerint a McLaren új autóján, az MP4-25-ön illegális megoldást alkalmaztak, mellyel közel 10 kilométer/órás plusz sebességet nyernek az egyenes szakaszokon.

A Red Bull csapatfőnöke megerősítette a panaszt az FIA felé, ugyanakkor elmondta, szerintük legálisnak találja majd a szövetség az új megoldást.

Az osztrákok nem mellesleg már javában „másolják” a McLaren elemét.

És a Ferrari?

„Biztosak vagyunk abban, hogy az autónk teljes mértékben szabályos. Eddig nem tapasztaltunk semmilyen ellenvéleményt ezzel kapcsolatban. Sőt, a Ferrarival is beszéltünk ma reggel, nekik sem volt semmi problémájuk.” – mondta a McLaren-Mercedes szóvivője.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Schumacher csak nagyon nehezen szakadt el a Ferraritól!

 

    Willi Weber, Michael Schumacher menedzsere elmondta, Michael nagyon nehezen tudott elszakadni korábbi munkaadójától, a Ferraritól.

Az idei esztendőben „régi családjánál”, a Mercedesnél fog versenyezni a Formula-1-ben.

 

    Schumi összesen 5 világbajnoki címet szerezett a Ferrarival. A hosszú évek alatt a két név szinte egybeforrt, elválaszthatatlanok voltak.

Michael-nek két lehetősége is lett volna a visszatérésre a Scuderia színeiben. Tavaly Felipe Massa súlyos baleste miatt, majd idén a Ferrari harmadik autójában.

A német legenda egy motorbalesetben összeszedett nyaksérülés miatt nem tudta vállalni korábbi csapattársa helyettesítését, míg az FIA, és a többi csapat is elvetette a harmadik autó indítását.

„A Ferrarival a kapcsolat nagyon erős volt. Emiatt nem is volt olyan egyszerű dolog számára, hogy elváljon tőlük.” – mondta Willi Weber.

 

 

 

 

 

                              Itt a Hispania Racing F1 Team autója!

 

    Megérkeztek az első képek az immáron Hispania Racing néven futó csapat első autójáról, amit idén Bruno Senna mellett az indiai Karun Chandhok fog vezetni.

 

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

 
 


 

 

 

 

 

 

 

                                                  Bruno Senna új sisakja

 

     A legendás Ayrton Senna unokaöccse, az idén az F1-ben a Hispania Racing F1 Team színeiben debütáló Bruno bemutatta legújabb fejfedőjét.

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

                           Hamilton: Nem voltam Alonso mellett kivételezett!

 

 

    A McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton kimondta, szerinte csapata mindig is egyenlő feltételeket biztosított a versenyzőinek, és ez Fernando Alonso mellett sem volt másképp. Hamilton biztos benne, hogy nem lesz gondja új csapattársával, 2009 világbajnokával.

 

 

    Hamilton 2007-ben, egy kétszeres spanyol világbajnok mellett debütált a legnagyobb kategóriában. Lewis nem bízta a véletlenre, és rögtön magas sebességi fokozatba kapcsolt Alonso mellett.

Fernando a vele, és a csapattal való konfliktusok miatt egy esztendő után távozott, visszatért a Renault-hoz.

Lewis Hamilton


Az első évem kezdetén egy kétszeres spanyol világbajnok mellett versenyeztem, akire úgy tekintettek, mint a világbajnokság esélyese. Azt hiszem abban az időben félreértelmeztem, félreértettem a célokat, és a csapaton belüli munkát.

Mióta itt vagyok, a McLaren mindent megtesz azért, hogy külön-külön is a lehető legjobb csomagot kapjuk. Soha nem kaptam többet, mint a csapattársam, mindig is azonos feltételek mellett versenyezhettünk, ami pedig a legfontosabb dolog a csapatnál.

Nem könnyű kezelni, mivel az egyik srác mindig megelőzi a másikat. Elkerülhetetlen, hogy az emberek dolgokat mondanak néha, mikor nem úgy alakulnak a dolgaink, ahogy azt szeretnénk.


Hamilton hozzátette, biztos benne, hogy új csapattársával, Jenson Button-nal nem lesz problémája, hiszen sokat tanult az elmúlt években.

      

 

 

 

 

                      Alonso két világbajnoki címet nyerne a Ferrarival!

 

    A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso elmondta, most azonnal aláírná azt, ha az elkövetkezendő 5 esztendőben a Ferrarival két világbajnoki címet szerezne. Fernando nagyon jól érzi magát, és szerinte remek a hangulat a Ferrarinál.

 

   

    Alonso Maranello-ban megkezdte a 2010-es felkészülés utolsó „etapját”. A spanyol korán reggel kelt, majd a Ferrari új szimulátorán gyakorolt az évadnyitó Bahrain Nagydíjra.

Alonso továbbra is jó kedvű, felszabadult.

Fernando Alonso

 

 

Nem lehet okom a panaszra, fantasztikus a hangulat. Itt minden egy kicsit más, Mindenki felszabadult, de a munkájára összpontosít. Mindig is azt akartam, hogy ezzel a piros autóval nyerjek. Remélem ez többször is sikerülni fog. Az első alkalommal novemberben ültem Ferrariban. Kipróbáltam néhány prototípust.

Keményen fogunk dolgozni, hogy a szurkolók semmiben ne szenvedjenek hiányt, és ne is csalódjanak.

Két világbajnoki cím öt év alatt? Alá is írnám!

 

 

 

 

 

                       Massának nincs szüksége szemüvegre a Ferrariban!

 

    A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa tagadta, hogy ezentúl szemüveget fog hordani autójában a versenyeken. Massa elárulta, van egy kis rövidlátása (myopia), és ezért hord szemüveget este vezetésnél, valamit filmnézésnél.

 

    A brazil versenyző még tavaly a Magyar Nagydíj időmérő edzésén szenvedett súlyos fejsérülést, miután egy a Rubens Barrichello autójáról leszakadt 800 grammos fejbe találta.

Massa szerencsére teljesen felépült.

Felipén több alkalommal is szemüveget lehetett látni, de ő tagadja, hogy enekk a balesetéhez bármi köze is lenne.

„Nem, csak van egy kis rövidlátásom, ezért viselem csak. Ha este vezetek, vagy filmet nézek, akkor felveszem. Jobban szeretek úgy olvasni, hogy látom, mi van kiírva a képernyőre.” – mondta Felipe Massa.

Massa hozzátette, az esti versenyeken is „rendben lesz”.

Legutóbb a négyszeres ChampCar bajnokot, Sébastien Bourdais-t láthattuk rendszeresen szemüvegben vezetni az F1-ben.

Bourdais-t a Toro Rosso tavaly közvetlen a Magyar Nagydíj előtt menesztette.

 

 

 


                            Kovalainen maga intézi ügyeit Briatore után

 

     A Lotus F1 Racing finn versenyzője, Heikki Kovalainen elárulta, saját maga intézi ügyeit, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2008-ban történt szingapúri eset miatt többek között a versenyzők menedzselésétől is eltiltotta Flavio Briatore-t. Kovalainen úgy döntött, nem választ helyettest az olasz helyére, és a saját kezébe veszi menedzselését.

 

    Heikki a McLaren-től már úgy szerződött a malajziai kezekben lévő Lotus néven futó csapathoz, hogy saját maga intézte kontraktusát.

„Számomra nagyon fontos, hogy pontosan tudjam, mit írok alá.” – érvelt Heikki Kovalainen.

Heikki a Toyotával, és a Force Indiával is tárgyalásokat folytatott, miután világossá vált, a McLaren nem akarja megtartani a 2010-es szezonra.

Nem sokkal később felhívta a Lotus technikai főnökét, Mike Gascoyne-t.

„Megkérdeztem tőle, hogy mi a helyzet a Lotus-al, és mondtam neki, hogy érdekelne a projekt.” – tette hozzá.

Kova bevallotta, nagyon elégedett a szerződésével, és felfedte, ő, és csapattársa, Jarno Trulli tiszteletdíjban részesül

 

 

 

 

                    Hamilton két házat is bérel, hogy Nicole közelében lehessen

 

 

    Lewis Hamilton és Nicole Scherzinger kapcsolata gyakran témát szolgáltat az újságoknak, az „álompárból” most a Forma-1-es világbajnok hívta föl magára a figyelmet, méghozzá azzal, hogy két házat is bérel Los Angelesben, csakhogy kedvese közelében lehessen.

 

 

    Lewis Hamilton és Nicole Scherzinger nemrég egy rövid időre külön váltak, ám amióta újra együtt vannak próbálnak minél több időt együtt tölteni.

Ennek szellemében Lewis Hamilton két házat is bérel Los Angelesben. Ugyanis Nicole benevezett a „Dacing with the Stars” műsorba, melynek forgatását „az angyalok városában” tartják.

Attól függően, hogy mennyire szerepel jól az énekesnő, akár hónapokig is Los Angelesben tartózkodhat.

Kérdés mennyire viseli meg a világbajnok versenyzőt az állandó ingázás.

 

 

 

 

Forrás: f1-live.hu

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu