Forma1: Mi történt a héten?!

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mi történt a héten?!

14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

Eltelt egy hét, eljött a hétvégi cikk.

 

A következő cikkekben a hét fontosabb és érdekesebb hírei kerültek középpontba!

 

 

                                     Briatore: Be fogom perelni az FIA-t!

    Flavio Briatore, a Renault korábbi csapatfőnöke megerősítette, hogy pert indít a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellen az elvesztett pilótái miatt. Briatore folytatja, nem hagyja annyiban, és komoly kártérítést követel.

    A 2008-ban Szingapúrban történtek miatt Flavio Briatorét komoly büntetésben részesítette a FIA Világ Motor Sport Tanácsa (WMSC).

Briatorét örökre eltiltották az FIA által felügyelt, és irányított sorozatoktól. A Legfelsőbb Francia Bíróság kimondta, a szövetség jogtalanul ítélte el örökre az olasz szakembert. Az ügy nem ért véget, hiszen az FIA hivatalosan is fellebbezést nyújtott be az ítélet ellen.

Flavio másik fő problémája, hogy nem menedzselhet egy pilótát sem. Az FIA szerint, aki továbbra is együttműködik Briatoré-val, az nem kaphatja meg a versenyzéshez szükséges szuperlicenszet.

„Elvesztettük Alonso-t, Kovalainen-t, és még jó pár versenyzőt.” – mondta az 59 éves olasz.

„Be fogjuk perelni az FIA-t az elvesztett pénzek miatt.” – tette hozzá Briatore.

Mint arról már korábban beszámoltunk Önöknek, Flav menedzsment cége lehúzta a rolót, ami állítólag az utolsó pillanatig kapcsolatban állt Fernando Alonso-val – noha a kétszeres világbajnoknak saját menedzsere van.

Alonso nem kívánt arra a kérdésre válaszolni, hogy valóban elhagyta-e Briatorét.

„Nem akarok erre most válaszolni. Flavio az én barátom, és minden jót kívánok neki születendő fiához.” – nyilatkozta Fernando Alonso az olasz La Stampa-nak.

„Nagyon fontos embere számomra.” – mondta Alonso Briatoré-ról a spanyol AS-nek.





                            A Ferrari a hatékonyabb fogyasztáson dolgozik

    A Ferrari csapatfőnöke elhintette, hogy csapata keményen dolgozik azon, hogy javítani tudjon autójuk üzemanyag hatékonyságán, aminek eredményeképp 2010-es versenygépük kisebb étvágyú lehet.

    Mivel az idei szezonban tiltott lesz a versenyeken az utántöltés, kulcsfontosságú lesz az, hogy a versenyautók mennyire gazdálkodnak hatékonyan az üzemanyaggal.

A Ferrarinál pedig különösen fontos ez a terület, ugyanis egyes információk szerint az elmúlt szezonban több üzemanyagot használt az „olasz paripa” mint riválisai.

„Bahrain előtt kész leszünk. Úgy gondolom, hogy idén az üzemanyag fogyasztás kulcskérdés lesz. Mi nagyon keményen dolgozunk ezen a téren, a Shell-el közösen. Megvannak az elvárásaink és jó irányba haladunk.” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.





                                      Alonso: Lelkesebb vagyok, mint valaha!

    Fernando Alonso lelkes, és nagyon várja az új szezont, mely a Ferrari számára minden valószínűség szerint sikeresebb lesz, mint a tavalyi. Alonso idén Felipe Massa mellett fog versenyezni a Ferrarinál.

    A kétszeres spanyol világbajnok élete szezonjára készül, hiszen a Ferrarival, álmai csapatával vághat neki a 2010-es kihívásoknak.

Fernando készen áll, aki hamarosan akcióba is lendülhet új munkaeszközével.

Fernando Alonso

Rég vártam ennyire egy szezont, mint most. Lelkesebbnek érzem magam, mint valaha. Hatalmas bizonyítási vágy van bennem. Kész vagyok a győzelemre, és újra világbajnoki címet akarok szerezni.

2008 óta szabadságon vagyok, de ennek remélem hamarosan vége, és újra harcban lehetek a bajnoki trófeáért.

Hajtós, kemény idényre számítok. Nehéz megmondani pillanatnyilag, hogy ki, kik lehetnek elől. Bízom benne, hogy a Ferrarival a legjobb pozíciókért harcolhatunk. Készen állok, felkészültem, kiegyensúlyozottnak érzem magam.

Négy csapat is esélyes lehet a címre, és a Ferrari is közöttük van. Meglátjuk.






                            Nakajima a Stefan GP-nél találhat menedéket!

    A legfrissebb hírek szerint Kazuki Nakajima a szerb Stefan GP-vel térhetne vissza a Formula-1-be. A Stefan GP indulása továbbra is kérdéses a legnagyobb kategóriában.

    A japán Kazuki Nakajima az elmúlt két szezont Sir Frank Williams istállójánál teljesítette. Kazuki nem nyújtott valami jó teljesítményt, rendre kikapott a már azóta a Mercedes alkalmazásában álló Nico Rosberg-től.

A Williams Toyotáról Cosworth motorokra váltott. A japán gyártó kivonult az F1-ből, ami miatt igencsak kellemetlen helyzetbe került a nagy felmenőkkel rendelkező Nakajima.

Naka a Toyota támogatását élvezi. A gyártó ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz azért, hogy a Williams-től elküldött pilótának helyet találjon idén a királykategóriában.

A legfrissebb hírek szerint Nakajima a Stefan GP-nél találhat menedéket. A szerb csapat a Toyota felszereléseit vásárolta fel, és a japán fő erőforrásait használná a Forma-1-ben.

A csapat 2010-es rajtja kérdéses, hiszen jelen pillanatban az összes hely foglalt a rajtrácson.





                        Hivatalos: Pedro de la Rosa a BMW-Sauber versenyzője!

    Immáron hivatalos, a McLaren-Mercedes spanyol veterán versenyzője a svájci Sauber istállóhoz szerződött. De la Rosa csapattársa a japán Kamui Kobayashi lesz. Hosszú hetek óta ment arról a találgatás, hogy vajon ki lesz Kamui Kobayashi csapattársa a BMW-Sauber néven futó istállónál 2010-ben.

    Hosszú hetek óta ment arról a találgatás, hogy vajon ki lesz Kamui Kobayashi csapattársa a BMW-Sauber néven futó istállónál 2010-ben.

Főként két névről lehetett hallani. Az egyik legnagyobb esélyesként a Ferrari harmadik pilótáját, Giancarlo Fisichellá-t, és a McLaren tesztpilótáját, Pedro de la Rosát tartották számon.

Az elmúlt héten a médiajelentések arról szóltak, hogy Fisichella lett a befutó, hála a Ferrari támogatásának, hiszen a Sauber a maranello-iak fő erőforrásait fogja használni.

Nem is oly rég Jenson Button, a McLaren újdonsült versenyzője megerősítette, Pedro teszteli majd elsőként az MP4-25-es gépet Spanyolországban, Valenciában.

Ennek ellenére ma Sauber bejelentette, a spanyol veterán lett a második versenyzőjük.

„Pedro hosszú éveken át egy élcsapatnál dolgozott, a legmagasabb technikai szinten. Hiszünk benne, hogy segítségünkre lehet a tapasztalta, és gyorsasága. Rendkívül pozitívak vagyunk, de az első és legfontosabb, hogy egy jó autó álljon a rendelkezésére.” – Peter Sauber.

„Mindig is úgy gondoltam, hogy kapok még egy esélyt, mint egy versenyző a Forma-1-ben.” – nyilatkozta Pedro de la Rosa, aki legutóbb 2006-ban a McLaren színeiben állhatott rajthoz Brazíliában a királykategóriában.





                            Hivatalos: A McLaren főnöke a FOTA új előjárója!

    A Formula-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szövetsége (FOTA) hivatalosan is megerősítette, hogy a McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Martin Whitmarsh lép a leköszönő Luca di Montezemolo helyére az elnöki székben.

    A szövetség alelnöke a Ferrari csapat főnöke, Stefano Domenicali, míg a Sport Munkacsoport feje Christian Horner (Red Bull) lesz.

A Mercedes GP csapatfőnöke pedig a Munkacsport vezetőjeként tevékenykedik majd a FOTA életében.





                                            Räikkönen: Még visszatérhetek!

    Kimi Räikkönen egyértelművé tette, nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a jövőben visszatérjen a legnagyobb kategóriába. Räikkönen célja idén, hogy a lehető legjobban teljesítsen, nagy hibák nélkül.

    2007 világbajnoka a osztrák energiaital gyártó céggel (Red Bull) kötött szerződésének köszönhetően a Citroen WRC junior csapatához került.

Kimi idén biztosan a Rali-Világbajnokságban fog szerepelni, de a 2011-es év egyelőre nagy kérdőjel számára.

Még az sem kizárt, hogy a Red Bull pilótája lesz, miközben a ralit is folytatja kisebb-nagyobb szünetekkel.

„Nem zártam be az ajtót az F1 előtt. Kilenc éven át versenyeztem ott, és sok kellemes emlékem van onnan. Még az idei év közepén dönteni fogok erről" – mondta Kimi Räikkönen.

„Nagy kihívás vár rám idén, hiszen nincs tapasztalatom a WRC autók terén. Természetesen mindig nyerni szeretnék, de reálisnak kell lennem. Nincs más célom, mint az, hogy a lehető legjobb helyen végezzek a versenyeken, minden különösebb hiba nélkül.” – tette hozzá Kimi.

„A Citroen C4 WRC egy nagyon jó autó, és nagyon eltérő, összehasonlítva a több raliautóval. Rendkívül élveztem vele a tesztet, és sokat tanultam.” – folytatta a finn.

Kimi szerint navigátora, a tapasztalt Kaj Lindström sokat segít neki.

„Mindig tanulok tőle. Ő egy nagyon tapasztalt sportember. Örülök, hogy ő van mellettem, és segít nekem.” – Räikkönen.

Akárcsak a Forma-1-ben, a „Jégember” a raliban is tiszteli a legjobb versenyzőket.

„Tisztelem az élen versenyző ralisokat, akárcsak a legjobb F1-es versenyzőket.” – zárta le.





                                Koromfekete lesz a Virgin F1-es versenygépe!

    A Virgin Racing brazil pilótája, Lucas di Grassi elárulta, fekete színű lesz 2010-es munkaeszköze. A brit istálló hamarosan elkészül új autójával, amit idén di Grassi mellett Timo Glock vezethet.

    A brit újonc istálló első szezonjában a Formula-1-ben mindössze 50 millió fontból fog gazdálkodni.

Az autó egyelőre nem áll készen arra, hogy pályára küldjék, de már célegyenesben vannak. Mint minden gépnek, a Virgin-nek is megvan már a 2010-es festése.

A csapat brazil pilótája, az újonc brazil Lucas di Grassi elárulta, fekete lesz a gép.

„A sisak alsó részén az ezüst és a piros szín dominál, hogy az autó színéhez passzoljon, ami tiszta fekete, illetve nagyon szép lesz.” – mondta Lucas di Grassi.
 
A hírek szerint a Sauber is feketébe öltözik majd...





                         Vége: 2011-től betiltják a kettős-diffúzor használatát!

    A Forma-1 technikai főnökei hivatalosan megállapodtak egymással abban, hogy a 2010-es szezon után tiltott lesz a kettős-diffúzor használata.

    A kettős-diffúzor használata nagy port kavart az F1-ben a tavalyi szezon első felében. Az érintett csapatok (Brawn GP, Williams, Toyota) nem voltak hajlandóak átalakítani a vitatott aerodinamikai elemet autójukon.

A többi istálló a bíróság elé vitte az ügyet, mely végül kimondta, a diffúzorok használata legális.

Ezt követően a fellázadt istállók kénytelenek voltak megépíteni saját kettős-diffúzorukat, hogy lépést tudjanak tartani ellenfeleikkel.

A brit AUTOSPORT megtudta, és a források is megerősítették, a vezetők megállapodtak abban, hogy 2011-től betiltják a diffúzort.

A végső jóváhagyáshoz a FIA Világ Motorsport Tanács, és a Formula 1 Commisson engedélye kell, mert e nélkül nem kerülhet be a 2011-es technikai szabályok közé. Ez gyakorlatilag formaságnak tekinthető.

A 2011-es aerodinamikai változtatásoknak köszönhetően két másodperccel tovább tart majd átlagban megtenni egy kört.





                        Hivatalos: Jaime Alguersuari marad a Toro Rosso-nál!

    A Toro Rosso hivatalosan is megerősítette, Jaime Alguersuari idén is náluk fog versenyezni a legnagyobb kategóriában. A tavalyi szezonhoz hasonlóan a fiatal spanyol csapattársa Sébastien Buemi lesz.

    A Toro Rosso a 2009-es szezonnak egy újonccal, és egy ízig-vérig tapasztalt pilótával vágott neki. 

A fiatal svájci Buemi rendre elverte a négyszeres ChampCar bajnok franciát. Sébastien Bourdais sokkal inkább csapatában kereste a hibát. A faenzaiak-nál a Német Nagydíj után telt be a pohár.

A tapasztalt pilóta helyére egy „tejfelesszájú” spanyol, Jaime Alguersuari érkezett. Jaime hazánkban, a Magyar Nagydíjon debütált a kategóriában.

Alguersuari végig vezethette a szezont, pontot nem sikerült szereznie. Annak ellenére, hogy a „null kilométeres” versenyző azt állította, aláírt a Toro Rosso-val a 2010-es esztendőre, ezt az olaszok nem voltak hajlandóak megerősíteni –egészen mostanáig.

„Tekintettel voltunk arra, hogy 2009-ben csak a Magyar Nagydíjon debütált, mindenfajta előzetes teszt nélkül. Jó munkát végzett, és folyamatosan fejlődött a szezon második felében. Éretten közelítette meg a dolgokat, pedig még mindig csak 19 éves.” – mondta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke.

Korábban Jaime helyén olyan neveket emlegettek, mint Ralf Schumacher, Bruno Senna, vagy épp a Red Bull-Racing saját neveltje, az új-zélandi Brendon Hartley.





                                    Nick Heidfeld lesz a Mercedes tesztpilótája

    A német tapasztalt versenyző, Nick Heidfeld lesz a Mercedes GP harmadik számú tesztpilótája. Andre Theuerzeit, megerősítette, pártfogoltja a Mercedes GP-nél folytatja pályafutását a Forma-1-ben.

   
Nick Heidfeld jövője a kategóriában már tavaly év közepén kérdésessé vált, miután a BMW hivatalosan is bejelentette, 2010-ben nem indít csapatot a Forma-1-ben. Nick sokáig tárgyalásban állt a Brawn GP-ből lett Mercedes csapattal, ám végül Michael Schumacher lett a befutó, aki Nico Rosberg csapattársa lesz idén.

Heidfeld neve több istállónál is felmerült. Korábbi munkaadójával, Peter Sauber-rel is felvette a kapcsolatot. Sauber úr a veterán spanyol veterán Pedro de la Rosát szerződtette a fiatal japán Kamui Kobayashi mellé.

Nick nem adta fel, és a Renault-val folyatott tárgyalásokat, ahol a hírek szerint az orosz Vitaly Petrov lesz Robert Kubica csapattársa.

Ennek adhat igazat az, hogy Heidfeld csatlakozott a Mercedes-hez, mint harmadik számú pilóta.





                  Röviden: Heidfeld menedzsere cáfolt, nincs egyezség a Mercedesszel!

    Heidfeld menedzsere, Andre Theuerzeit tagadta a nemrég a sajtóban megjelenteket, miszerint pártfogoltja tesztpilótai szerződést írt alá a Mercedes csapattal.

    Nick jövője továbbra is kérdéses az F1-ben. Könnyen lehet, a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) folytatja pályafutását.

Nem is oly rég arról számolhattunk be Önöknek, hogy Nick Heidfeld a Mercedes GP tesztpilótája lett.

Nos, a menedzser mindent tagad, ugyanakkor el tudja képzelni a német pilótát Michael Schumacher és Nico Rosberg mellett a gárdánál.

„Nincs semmi ilyenről szó. Nem írtunk alá semmit a Mercedesszel! A Mercedes egy extrém érdekes csapat, de még mindig nincs aláírt szerződésünk velük.” – mondta Andre Theuerzeit, Nick Heidfeld menedzsere.

”Ha Nick teszt, és tartalékversenyző lenne, akkor teljes mértékben erre a munkára koncentrálna. Ez benne van a pakliban.” – tette hozzá Theuerzeit.





                   
                 A Mercedes nem reagál Nick Heidfeld tesztpilótai szerződésére!

    A Mercedes csapat egyelőre nem kívánta kommentálni a tegnap este a sajtóban megjelent híreket, miszerint Nick Heidfeld lesz a harmadik versenyzőjük a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, valamint Nico Rosberg mellett. Heidfeld még mindig esélyes arra, hogy versenyzőülést találjon magának a 2010-es szezonra a Forma-1-ben, igaz, sok esélye nincs erre.

Tegnap este pár percig úgy tűnt, hogy Nick Heidfeld hivatalosan is csatlakozott a Mercedes GP csapathoz, mint harmadik pilóta.

Nem sokkal később Heidfeld menedzsere cáfolta a sajtóban megjelenteket.

„Nincs semmi ilyenről szó. Nem írtunk alá semmit a Mercedesszel! A Mercedes egy extrém érdekes csapat, de még mindig nincs aláírt szerződésünk velük.” – mondta akkor Andre Theuerzeit, Nick Heidfeld menedzsere.

Theuerzeit sejtelmesen hozzátette: „Ha Nick teszt, és tartalékversenyző lenne, akkor teljes mértékben erre a munkára koncentrálna. Ez benne van a pakliban.”

Egy biztos, Nick finoman szólva sem áll jól versenyzőülés terén. Utolsó esélyét a Renault csapat jelentheti, ám a franciák a hírek szerint a 15 millió eurós szponzori háttérrel rendelkező orosz Vitaly Petrov-ot fogják leszerződtetni Robert Kubica mellé.

A Mercedes egyelőre nem reagált a hírekre, nem nyilatkoztak Heidfeld ügyében.

 

 

 

Forrás: f1-live.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu