Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nick Heidfeld szombaton megkapta a bizonyítási lehetőséget a Lotus Renault-tól, és maximális mértékben élt is azzal - a német most először vezette az R31-est, amivel egyből a legjobb időt repesztette a harmadik jerezi tesztnapon, szinte szemernyi kétséget sem hagyva afelől, hogy ő a legmegfelelőbb személy a sérült Robert Kubica pótlására. A 2. helyen a hazai közönségkedvenc Alonso zárt a Ferrarival, míg a pénteki leggyorsabb Schumacher ezúttal 3. lett. Heidfeld szombaton szűk másfél órával a tesztnap vége előtt röpítette az élre az aranysárga-fekete Lotus Renault-t, és mivel ezután már senki nem tudta túlszárnyalni pazar köridejét, így első napját az R31-essel rögtön a mezőny élén zárta, és ezzel nagy valószínűséggel elérte, hogy Eric Boullier csapatfőnök őt jelölje ki az elmúlt hétvégén egy raliversenyen megsérült Robert Kubica pótlására. Vasárnap ugyan a terveknek megfelelően Bruno Senna kap majd bizonyítási lehetőséget a Lotus Renault-ban, ám a fiatal brazilnak minimum csodát kellene tennie, hogy a csapat választása végül ő rá essen, hiszen gyorsasága mellett nagyobb rutinja is egyértelműen Heidfeld mellett szól kettejük összevetésében.
A tapasztalt németet a jelek szerint tehát kárpótolja a sors korábbi balszerencséjéért, hiszen abban a szakértők és versenyzőtársai többsége is egyetért, hogy tehetsége alapján Heidfeldnek egyértelműen helye van a Forma-1 mezőnyében, és nagyon úgy fest, hogy most nem is akármilyen helye lesz ott.
Nem a mostani volt ugyanis az első olyan tesztnap a 2011-es idényre való felkészülésben, amit a Lotus Renault zárt az élen, hiszen az elmúlt héten Robert Kubica a teszthét abszolút leggyorsabb idejét futotta a valenciai zárónapon. A jelek szerint tehát Heidfeldnek nagyon nagy szerencséje, hogy vélhetően egy ilyen versenyképes csapatnál térhet vissza a sorozatba, mint ahogy a szombati nap tanulsága szerint a Lotus Renault sem kevésbé szerencsés, hogy Heidfeld személyében egy ilyen remek helyettest talált a sérült Kubica pótlására.
Alonso és Heidfeld mellett a szombati nap során Kobajasi Kamui vívta ki magának a legnagyobb figyelmet - a japán pilóta előbb alig húsz perc elteltével az eredménylista élére állt és a következő két órában ott is maradt, majd következő körében egy ismeretlen eredetű technikai probléma miatt a pálya szélén parkolta le a Sauber C30-ast, ami miatt piros zászlós jelzés lépett érvénybe a pályán.
Később, alig egy órával a tesztnap vége előtt Kobajasi okozta az edzés második kényszerszünetét is, megállását ismét egy technikai meghibásodás okozta. Nem jó hír ez az eltökélt japán számára, aki épp a megbízhatóság terén szeretne jelentősen előrelépni csapatával együtt a tavalyi évi teljesítményéhez képest, ami a jelek szerint nem lesz épp egyszerű feladat.
A japán kezdeti jól sikerült idején a folytatásban már nem tudott javítani, és végül szűk kilenc tizedmásodperces hátrányban az ötödik helyen zárta a napot, a Sauber tempójára tehát nem lehet különösebb panasz.
Újabb sikeres tesztnapon van túl a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a Mercedesszel. A 42 éves német ugyan hét tizeddel elmaradt pénteki győztes idejétől és szombaton harmadik lett, ám ez nyilvánvalóan a másfajta napi programnak és nem az ő visszaesésének volt betudható. Schumacher a szombati nap nagy részében ugyanis főként hosszú etapokat teljesített, melyek során megbízható, kiegyensúlyozott köridőket tudott futni az MGP W02-vel, így elégedetten szállhatott ki az autóból.
Nem volt viszont ilyen jó napja a 2008-as világbajnok Lewis Hamiltonnak. A brit pilóta ugyan a biztató 4. helyen zárta második napját az MP4-26-ossal, ám sok örömre nem volt oka a szombati nap folyamán, mivel a McLaren kifogyott néhány alkatrészből, és emiatt Hamilton csupán 36 kört tudott megtenni a pályán. Úgy néz ki, olykor még a legnagyobb csapatoknál is előfordulhat efféle blama.
A fenn már említett Kobajasi mögött a regnáló világbajnok Sebastian Vettel végzett szombaton a 6. helyen, az ő legjobb ideje már több mint egy másodperccel maradt el Heidfeld győztes körétől. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy Vettel a nap nagy részében hosszú etapokat teljesített az RB7-essel, amellyel rendre megbízható és kiegyensúlyozott tempót diktált. Minden idők legfiatalabb világbajnoka 98 körrel zárta a harmadik jerezi tesztnapot.
Sébastien Buemi kizárólag rövid etapokat teljesített a Toro Rossóval, és a 7. idővel zárta a napot. A svájcit a nap nagy részében semmilyen probléma nem hátráltatta munkájában, pár perccel az edzés vége előtt azonban ő okozta a tesztnap utolsó kényszerű megszakítását. Autója a 9-es kanyar bejáratában állt meg alatta, egyelőre ismeretlen okokból.
Az általában balszerencsésnek számító Heikki Kovalainen a jelek szerint ezúttal szerencsét hozott a Team Lotusnak, hiszen a csapatot két technikai problémáktól sújtott nap után szombaton végre elkerülték a bajok. A finn 61 kört tett meg a pályán a T128-assal, és a 8. helyen zárta a napot, mindössze 1,350 másodperccel elmaradva Heidfeld győztes idejétől, ami mindenképp rendkívül biztató lehet a második F1-es évére készülő csapat számára.
A Williamsnek eddig egy napja sem telt el valamilyen technikai jellegű probléma nélkül Jerezben, és ez alól a szombati nap sem volt kivétel. A pénteki naphoz hasonlóan ezúttal is a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) rakoncátlankodott az FW33-asban. A rutinos brazil Rubens Barrichello azonban minden nehézségek ellenére egy híján száz kört tett meg szombaton az autóval, és a 9. legjobb idő virított a neve mellett a nap végén. A pénteki naphoz hasonlóan szombaton is két újonc évére készülő pilóta képviselte magát a mezőnyben, az előző nap egyaránt autót törő Pastor Maldonado (Williams) és Sergio Perez (Sauber) után most Paul di Restán (Force India) és Jerome D’Ambrosión volt a sor a bizonyításra. Egyiküknek sem volt könnyű dolga, hiszen mindketten most először vihették pályára csapatuk új, 2011-es versenygépét, így talán kevésbé róható fel nekik, hogy sereghajtóként zárták a napot.
A skót Di Resta egész nap fékhibára panaszkodott csapatának, és mintegy ennek demonstrációjaként bő fél órával a tesztnap vége előtt a 9-es kanyarban megpördült, ami miatt félbe is kellett szakítani néhány percre az edzést.
A belga D’Ambrosio ezzel szemben problémamentes napot zárt, ha csak azt nem tekintjük problémának, hogy több mint öt másodperccel maradt el a Virginnel Heidfeld győztes idejétől, úgy, hogy a közvetlenül előtte végző skóttól is jó két és fél másodperc választotta el.
Nick Heidfeld | P | Renault R31 | 86 kör | ||||||||||
Fernando Alonso | P | Ferrari F150th Italia | +0:00.132 | 131 kör | |||||||||
Michael Schumacher | P | Mercedes W02 | +0:00.693 | 114 kör | |||||||||
Lewis Hamilton | P | McLaren-Mercedes MP4-26 | +0:00.738 | 36 kör | |||||||||
Kamui Kobayashi | P | Sauber-Ferrari C30 | +0:00.881 | 84 kör | |||||||||
Sebastian Vettel | P | Red Bull-Renault RB7 | +0:01.213 | 98 kör | |||||||||
Sebastien Buemi | P | Toro Rosso-Ferrari STR6 | +0:01.320 | 92 kör | |||||||||
Heikki Kovalainen | P | Lotus-Renault T128 | +0:01.350 | 61 kör | |||||||||
Rubens Barrichello | P | Williams-Cosworth FW33 | +0:01.866 | 99 kör | |||||||||
. | Paul di Resta | P | Force India-Mercedes VJM04 | +0:02.584 | 64 kör | ||||||||
Jerome d'Ambrosio | P | Virgin-Cosworth MVR-02 | +0:05.110 | 72 kör |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!