Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A nap nagy részében Rubens
Barrichello neve szerepelt az eredményeket összesítő tabella élén: a
Williams rutinos versenyzője már kora délelőtt az élre állt, és mivel a
szezon előtti tesztek többsége még nem a minél jobb időeredmények
hajszolásáról szól, így nem volt nagy meglepetés, hogy a riválisok
egyike sem szárnyalta túl az egyébként a heti legjobb eredményt jelentő
1:19.832-es köridőt.
A Williamsre nehéz idők jártak az elmúlt
napokban, a hátsó szárny, majd a KERS (kinetikus energia-visszanyerő
rendszer) meghibásodása az első három napon limitálta a pályán tölthető
idejüket, vasárnap azonban Barrichello már többnyire zavartalanul
körözhetett. Igaz, a szerelők kivették az egyelőre problémás KERS-t az
FW33-asből. Az autó így is megállt egyszer a teszt végéhez közeledve.
Barrichellótól
jócskán kikapott a második helyen végző Kobajasi Kamui, a Sauber
japánjának közel nyolc tizedmásodperc volt a hátránya. Az istálló
szerelői ezúttal is aggódhattak a C30-as modell épségéért, ugyanis
miután Sergio Perez pénteken csúnyán összetörte az autót, vasárnap
délelőtt Kobajasi is a kavicságyban állt meg egyszer vele. A pilóta
bakija ezúttal nem okozott nagy problémát, a japán folytathatta a
programot, és végül 86 körnél állt meg.
Alonso jókedve érthető: a Ferrari megbízhatónak tűnik |
Délelőtti
rövid etapjai során érte el a harmadik helyezést jelentő köridőt
Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája, aki délután az Autosport
helyszíni beszámolója szerint sok üzemanyaggal, hosszú etapokat
teljesített. A megbízhatóság terén továbbra is élen jár a Ferrari,
hiszen Alonso az utolsó napon 115 kört tehetett meg problémák nélkül.
A
Sauberhez hasonlóan a Toro Rosso is többnyire az élmezőnyben ólálkodott
az elmúlt napokban, Sébastien Buemi a negyedik legjobb időt futotta
vasárnap az STR6-os modellel. A fiatal svájci is délelőtt teljesítette a
rövidebb etapokat.
A Lotus Renault GP az utolsó jerezi napon
teszt- és tartalékpilótáját, Bruno Sennát küldte pályára, hogy a brazil
pilóta is ismerkedjen az R30-assal, amit a versenyeken minden bizonnyal
Nick Heidfeld vezet majd (a sérült Robert Kubica felépüléséig), aki
szombaton az aznapi legjobb idővel bizonyította, lehet rá számítani.
Senna ötödik lett vasárnap.
A Lotus Renault mögött a Team Lotus
versenyzője, Heikki Kovalainen végzett, de a Forma-1-ben tavaly debütáló
kiscsapatnál a helyezésen felül másnak nem nagyon örülhetnek, ugyanis
az autóból ezúttal a víz folyt el, és a finn csak 43 kört tudott
megtenni. Csütörtök óta a műszaki hibák miatt 61 kör volt a maximum,
amit egy nap megtehettek, a megbízhatóságon tehát még rengeteget kell
dolgoznia a Lotus szerelőinek.
Senna debütált a Lotus Renault-nál |
Ugyanez
érvényes a Mercedes GP-re is, amelynek MGP W02-es kódjelű autója már
bizonyította, gyorsan lehet vele közlekedni (Michael Schumacher pénteken
az élen zárt vele), megbízhatóság terén azonban még sebezhető. Ennek a
vasárnapi nap volt az újabb látványos bizonyítéka, amikor délelőtt
elővigyázatosságból motort kellett cserélni a Nico Rosberg által
kormányozott négykerekűben.
Rosberg mögött a tavalyi bajnok,
Sebastian Vettel lett a nyolcadik, a Red Bull Racing versenyzője egész
nap főként hosszabb etapokat teljesített. Ugyanígy tett a mögötte záró
Jenson Button és a McLaren-Mercedes is, így a két élmezőnybe várt
istálló valós teljesítményét egyelőre jótékony homály fedi. Műszaki
hibáról a Red Bullal kapcsolatban nem érkezett jelentés, míg a McLaren
közleménye szerint egyszerűen nem találták a megfelelő egyensúlyt, majd
egy belső alkatrész hibája hátráltatta őket, ezért tettek meg csak 70
kört.
A Virgin Racing a nap nagy részét szereléssel töltötte:
előbb a VR-02-es olajszenzora rakoncátlankodott, majd valami komolyabb
probléma léphetett fel, ugyanis Jerome D’Ambrosióra négyórás
kényszerszünet várt.
A Force India szerelőinek is volt
szerelnivalójuk, hiszen jó másfél órával a leintés előtt Paul di Resta
alatt tönkrement az autó első felfüggesztése, a skót újonc emiatt a
kavicságyat is megjárta. Di Resta a problémával együtt is 99 kört tett
meg, így produktív napot zárt, igaz, időeredménye alapján utolsó lett.
Nap végére megérkezett az eső Jerezbe |
Az
utolsó bő egy órára az eső is megérkezett Jerezbe, amit ezúttal nem
bánt a mezőny, így legalább lehetőségük volt arra, hogy kipróbálják a
sorozat gumiszállító partnereként az idén a Bridgestone-t váltó Pirelli
vizes pályára alkalmas abroncsait. A vizes pályán Buemi, Barrichello,
Alonso és Rosberg körözött egy keveset.
A csapatok péntektől
Barcelonában folytatják a felkészülést, a Spanyol Nagydíjnak otthont adó
pályán is négy napot töltenek majd el, mielőtt elutaznának a
szezonnyitó helyszínére, Bahreinbe, ahol a rajt előtt még egy négynapos
teszt vár rájuk.
Teszteredmények, Jerez, 4. nap - február 13.:
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Hátrány | Kör |
|
1 | R. Barrichello | Williams | FW33 | 1:19.832 | - | 103 |
2 | K. Kobajasi | Sauber | C30 | 1:20.601 | +0.769 | 86 |
3 | F. Alonso | Ferrari | F150th Italia | 1:21.074 | +1.242 | 115 |
4 | S. Buemi | Toro Rosso | STR6 | 1:21.213 | +1.381 | 90 |
5 | B. Senna | Renault | R31 | 1:21.400 | +1.568 | 68 |
6 | H. Kovalainen | Lotus | T128 | 1:21.632 | +1.800 | 43 |
7 | N. Rosberg | Mercedes | MGP W02 | 1:22.103 | +2.271 | 45 |
8 | S. Vettel | Red Bull Racing | RB7 | 1:22.222 | +2.390 | 90 |
9 | J. Button | McLaren-Mercedes | MP4-26 | 1:22.278 | +2.446 | 70 |
10 | J. D'Ambrosio | Virgin | VR-02 | 1:22.985 | +3.153 | 44 |
11 | P. di Resta | Force India | VJM04 | 1:23.111 | +3.279 | 99 |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!