Forma1: F-1 teszt Jerez a 4. zárónap eseményei.

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5885 fő
  • Képek - 1441 db
  • Videók - 398 db
  • Blogbejegyzések - 407 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 402 db

Üdvözlettel,

Forma1 Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A nap nagy részében Rubens Barrichello neve szerepelt az eredményeket összesítő tabella élén: a Williams rutinos versenyzője már kora délelőtt az élre állt, és mivel a szezon előtti tesztek többsége még nem a minél jobb időeredmények hajszolásáról szól, így nem volt nagy meglepetés, hogy a riválisok egyike sem szárnyalta túl az egyébként a heti legjobb eredményt jelentő 1:19.832-es köridőt.

A Williamsre nehéz idők jártak az elmúlt napokban, a hátsó szárny, majd a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) meghibásodása az első három napon limitálta a pályán tölthető idejüket, vasárnap azonban Barrichello már többnyire zavartalanul körözhetett. Igaz, a szerelők kivették az egyelőre problémás KERS-t az FW33-asből. Az autó így is megállt egyszer a teszt végéhez közeledve.

Barrichellótól jócskán kikapott a második helyen végző Kobajasi Kamui, a Sauber japánjának közel nyolc tizedmásodperc volt a hátránya. Az istálló szerelői ezúttal is aggódhattak a C30-as modell épségéért, ugyanis miután Sergio Perez pénteken csúnyán összetörte az autót, vasárnap délelőtt Kobajasi is a kavicságyban állt meg egyszer vele. A pilóta bakija ezúttal nem okozott nagy problémát, a japán folytathatta a programot, és végül 86 körnél állt meg.

Alonso jókedve érthető: a Ferrari megbízhatónak tűnik

Délelőtti rövid etapjai során érte el a harmadik helyezést jelentő köridőt Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája, aki délután az Autosport helyszíni beszámolója szerint sok üzemanyaggal, hosszú etapokat teljesített. A megbízhatóság terén továbbra is élen jár a Ferrari, hiszen Alonso az utolsó napon 115 kört tehetett meg problémák nélkül.

A Sauberhez hasonlóan a Toro Rosso is többnyire az élmezőnyben ólálkodott az elmúlt napokban, Sébastien Buemi a negyedik legjobb időt futotta vasárnap az STR6-os modellel. A fiatal svájci is délelőtt teljesítette a rövidebb etapokat.

A Lotus Renault GP az utolsó jerezi napon teszt- és tartalékpilótáját, Bruno Sennát küldte pályára, hogy a brazil pilóta is ismerkedjen az R30-assal, amit a versenyeken minden bizonnyal Nick Heidfeld vezet majd (a sérült Robert Kubica felépüléséig), aki szombaton az aznapi legjobb idővel bizonyította, lehet rá számítani. Senna ötödik lett vasárnap.

A Lotus Renault mögött a Team Lotus versenyzője, Heikki Kovalainen végzett, de a Forma-1-ben tavaly debütáló kiscsapatnál a helyezésen felül másnak nem nagyon örülhetnek, ugyanis az autóból ezúttal a víz folyt el, és a finn csak 43 kört tudott megtenni. Csütörtök óta a műszaki hibák miatt 61 kör volt a maximum, amit egy nap megtehettek, a megbízhatóságon tehát még rengeteget kell dolgoznia a Lotus szerelőinek.

Senna debütált a Lotus Renault-nál


Ugyanez érvényes a Mercedes GP-re is, amelynek MGP W02-es kódjelű autója már bizonyította, gyorsan lehet vele közlekedni (Michael Schumacher pénteken az élen zárt vele), megbízhatóság terén azonban még sebezhető. Ennek a vasárnapi nap volt az újabb látványos bizonyítéka, amikor délelőtt elővigyázatosságból motort kellett cserélni a Nico Rosberg által kormányozott négykerekűben.

Rosberg mögött a tavalyi bajnok, Sebastian Vettel lett a nyolcadik, a Red Bull Racing versenyzője egész nap főként hosszabb etapokat teljesített. Ugyanígy tett a mögötte záró Jenson Button és a McLaren-Mercedes is, így a két élmezőnybe várt istálló valós teljesítményét egyelőre jótékony homály fedi. Műszaki hibáról a Red Bullal kapcsolatban nem érkezett jelentés, míg a McLaren közleménye szerint egyszerűen nem találták a megfelelő egyensúlyt, majd egy belső alkatrész hibája hátráltatta őket, ezért tettek meg csak 70 kört.

A Virgin Racing a nap nagy részét szereléssel töltötte: előbb a VR-02-es olajszenzora rakoncátlankodott, majd valami komolyabb probléma léphetett fel, ugyanis Jerome D’Ambrosióra négyórás kényszerszünet várt.

A Force India szerelőinek is volt szerelnivalójuk, hiszen jó másfél órával a leintés előtt Paul di Resta alatt tönkrement az autó első felfüggesztése, a skót újonc emiatt a kavicságyat is megjárta. Di Resta a problémával együtt is 99 kört tett meg, így produktív napot zárt, igaz, időeredménye alapján utolsó lett.

Nap végére megérkezett az eső Jerezbe


Az utolsó bő egy órára az eső is megérkezett Jerezbe, amit ezúttal nem bánt a mezőny, így legalább lehetőségük volt arra, hogy kipróbálják a sorozat gumiszállító partnereként az idén a Bridgestone-t váltó Pirelli vizes pályára alkalmas abroncsait. A vizes pályán Buemi, Barrichello, Alonso és Rosberg körözött egy keveset.

A csapatok péntektől Barcelonában folytatják a felkészülést, a Spanyol Nagydíjnak otthont adó pályán is négy napot töltenek majd el, mielőtt elutaznának a szezonnyitó helyszínére, Bahreinbe, ahol a rajt előtt még egy négynapos teszt vár rájuk.

Teszteredmények, Jerez, 4. nap - február 13.:

Pilóta Csapat Modell Köridő Hátrány Kör
1 R. Barrichello Williams FW33 1:19.832 - 103
2 K. Kobajasi Sauber C30 1:20.601 +0.769 86
3 F. Alonso Ferrari F150th Italia 1:21.074 +1.242 115
4 S. Buemi Toro Rosso STR6 1:21.213 +1.381 90
5 B. Senna Renault R31 1:21.400 +1.568 68
6 H. Kovalainen Lotus T128 1:21.632 +1.800 43
7 N. Rosberg Mercedes MGP W02 1:22.103 +2.271 45
8 S. Vettel Red Bull Racing RB7 1:22.222 +2.390 90
9 J. Button McLaren-Mercedes MP4-26 1:22.278 +2.446 70
10 J. D'Ambrosio Virgin VR-02 1:22.985 +3.153 44
11 P. di Resta Force India VJM04 1:23.111 +3.279 99

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu