Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az első négy forduló után már kezdenek kirajzolódni az erőviszonyok a Forma-1-ben, bár több futamon is esett az eső, ami kissé elhomályosíthatja a képet.
A Red Bull Racing elsőségét azonban senki sem vonja kétségbe, ugyanakkor a bikák mögé sorolt McLaren-Mercedes már két futamgyőzelemnél tart.
A következő futamot már Európában,
Spanyolországban rendezik, és a csapatok jelentős fejlesztésekkel
készülnek, melyek ha nem is alakítják át jelentősen az eddig kialakult
sorrendet, de még jobban összetömöríthetik a mezőnyt, ami a nézők
számára mindenképpen örömteli.
Lássuk, hogyan fest a Forma-1-es erősorrendje a 4. forduló után!
1. (1.)
Red Bull Racing
PONT: 73; GYŐZELEM: 1; POLE: 4; VB-HELYEZÉS: 3.
Normál körülmények közt, száraz pályán továbbra is a
Red Bull Racing autója a leggyorsabb, a rivális csapatok is mind azon
fáradoznak, hogy valahogyan közelebb férkőzzenek Vettelékhez. Az első
négy futamból a vörös bikák azonban csak egyet tudtak megnyerni: az első
két fordulóban műszaki problémájuk volt, a maláj győzelem után Kínában
pedig az eső nem ízlett nekik, pedig szombaton Vettel és Webber
kibérelte az első rajtsort. Az európai szezonrajton Barcelonában az
összes csapat új fejlesztéseket vet be, de meglepő lenne, ha két hét
múlva az eddigiekhez hasonlóan nem a Red Bullok lennének az üldözöttek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.
(3.) McLaren-Mercedes
PONT: 109; GYŐZELEM: 2; POLE: 0;
VB-HELYEZÉS: 1.
Kissé talán meglepő, hogy idén elsőként a McLaren
tudott duplázni, vagyis két futamgyőzelmet szerezni, de a wokingiak is
tisztában vannak vele, hogy ehhez a szerencsére is szükségük volt.
Mindkét siker Jenson Button nevéhez fűződik, tehát a címvédő egyelőre
alaposan rácáfolt azokra is, akik attól féltették, hogy majd Lewis
Hamilton árnyékában fog senyvedni. A McLaren a kínai szabadedzéseken
remekelt, de az időmérőn már nem voltak elemükben, így a bajnoki címért
küzdő csapat elsősorban kvalifikációs teljesítmény feljavításában látja a
siker kulcsát.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
(2.) Ferrari
PONT: 90; GYŐZELEM: 1; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 2.
A Ferrari továbbra is nagyjából egy szinten van a
McLarennel, egy apró lépéssel a Red Bull mögött. Massa és a csapat is
vezetett a pontversenyben a kínai forduló előtt, ami végül nem az ő
elképzeléseiknek megfelelően alakult. Alonso a malajziai motorproblémája
után Sanghajban a harmadik helyre kvalifikálta magát, a helyenként esős
versenyen azonban ő is elveszett a mezőnyben, de végül felkapaszkodott a
negyedik helyre, ugyanakkor kis híján házi belháborút szított, de
szerencséjére Massa nemes egyszerűséggel túllépett azon, hogy a
bokszutca bejáratában a fűre kellett menekülnie a spanyol elől. A
versenytempóval a Ferrarinál sincs gond, ha a fejlesztési csomagnak
köszönhetően egy körön is gyorsulni tudnak, akkor ők is közelebb
léphetnek a Red Bullhoz.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
(4.) Mercedes GP
PONT: 60; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 4.
A felzárkózás a célja a Mercedes GP-nek is, igaz, nekik
nagyobb a lemaradásuk, mint a Ferrarinak és a McLarennek. Az év elején
talán a legtöbben azt várták, hogy a gyengébb autóból majd Michael
Schumacher fog mindent kipréselni, de egyelőre csapattársa, Nico Rosberg
vette vállára az istállót. A fiatal német a legutóbbi két versenyen
egyaránt harmadik lett, összetettben pedig az előkelő második helyen
állomásozik. Kínában körökön keresztül az élen állt, de végül a két a
McLaren mögé szorult. Schumacher gumijai nagyon hamar elkoptak,
Sanghajban a hajrában tehetetlen volt az őt támadókkal szemben. Az egész
mezőnyt figyelembe véve azonban talán a Mercedes készül a spanyol
futamra a legradikálisabb újításokkal (a jobb súlyelosztás érdekében
növelik az autó tengelytávját is), amik jelentős formajavulással
kecsegtetnek. Ha pedig a három évet kihagyó Schumacher is megbarátkozik
az autóval, akkor a Mercedes valóban az egyik legütősebb csapat lehet a
folytatásban.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
(5.) Renault
PONT: 46; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 5.
Kétség nem férhet hozzá, hogy a négy nagyot üldöző
bolyt a Renault vezeti. A franciák versenyautója technikailag még nincs a
négyek szintjén, de eddig remek húzásaiknak köszönhetően többször az
élbolyban zártak. Robert Kubica hétről hétre megcsillogtatja kiváló
képességeit, így nem is csoda, ha időről időre ferraris pletykákat kell
cáfolnia. Kínában Vitalij Petrov is megvillant, bizonyítva, hogy nem
csak orosz szponzorai miatt került be a sorozatba, többször is előzésre
vállalkozott, és akcióit rendre siker koronázta. A Renault az éllovas
négyesbe talán műszakilag nem fognak tudni felzárkózni, de a második
vonal uralásáért is keményen meg kell majd dolgozniuk.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.
(6.) Force India
PONT: 18; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 6.
Hogy a Renault ne kényelmesedjen el, arról például a
Force India gondoskodhat, amely eddig kissé elmarad a várakozásoktól, de
a potenciál mindenképpen ott van Vijay Mallya csaptában. Vitantonio
Liuzzi és Adrian Sutil eddig három pontszerző helyet tud felmutatni, de
ennél sokkal több van a csapatban. Sutil rendre bekerül a legjobb tízbe a
kvalifikációkon, de a futamokon eddig nem tudott mindent kihozni a
kecsegtető rajthelyezésekből.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.
(8.) Toro Rosso
PONT: 2; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 8.
A Toro Rosso a középmezőny második feléhez tartozik,
ahol egyelőre szerintünk megelőzik a Williamset és a Saubert is,
elsősorban Alguersuari kínai teljesítménye miatt. A szemtelenül fiatal
spanyol (hetekkel ezelőtt töltötte be a húszat) Sanghajban látványosan
autózott, de a hajrára elfogytak a gumijai és egy felesleges
bokszlátogatás (első szárnyat kellett cserélnie, mert érintette az egyik
lekörözendő társát) miatt végül kiszorult a pontszerzők közül.
Sébastien Buemi már az első körben kiesett (Liuzzi ütötte ki), a svájci
pilóta idei első pontjait hajszolja még. Az olasz kiscsapatnak figyelnie
kell az egyelőre mögöttük lévő Williamsre és Sauberre is, hiszen őket
mindenképpen maguk mögött kell tartaniuk, ha időnként pontokat akarnak
elcsípni.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.
(7.) Williams
PONT: 6; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 7.
A Williams is a vártnál szürkébben kezdte a szezont, de
a rutinos Rubens Barrichello nem aggódik, hisz a csapatban, amelyben
szerinte megvan az előrelépés lehetősége. Persze mit is mondhatna mást,
de higgyünk neki, az viszont biztosra vehető, hogy a középmezőnyből nem
lesznek képesek kitörni - idén sem. A csapathoz hasonlóan az újonc Nico
Hülkenberg is gyengébben teljesít a vártnál (a kettő közt nyilvánvalóan
van némi összefüggés), persze a fiatal németet négy futam után még korai
lenne leírni, csakúgy, mint a csapatot.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.
BMW Sauber
PONT: 0; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 9.
Az idény eddigi legnagyobb negatív meglepetését a
Sauber szolgáltatja, amelytől a téli tesztek után mindenki azt várta,
hogy majd ott lohol az éllovasok nyakán. Egyelőre az sem derült ki, hogy
az autó mennyire kíméli a gumikat (e tekintetben a felkészülési időszak
legjobbjai voltak), mivel gyakoriak a megbízhatósági problémák,
Kobajasit Kínában pedig Liuzzi már az első körben likvidálta. A
legutóbbi két futamon a csapat négy kieséséből három a Ferrari motorok
számlájára írható, de az olaszok állítják, nem az ő egységeikkel van a
probléma. A svájci csapatnak sürgősen ki kell valamit találnia, ha nem
akar még jobban felsülni.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.
(10.) Lotus
PONT: 0; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 10.
Heikki Kovalainen másodpercekben mérhető javulást vár a
Lotus legújabb fejlesztéseitől, ami azt jelentené, hogy a maláj csapat
ellépne a másik két újonctól, melyeket így is maguk mögött tudhatnak,
gyorsaság és általában megbízhatóság terén is jobbak, mint a Virgin és a
Hispania. A középmezőny végén kullogók szintén nagyot lépnének előre,
így az már nagy szó lenne, ha közülük is elkapnának valakit Trulliék, de
a sorozatban idén bemutatkozók közül egyértelműen ők a
legéletképesebbek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11.
(11.) Virgin Racing
PONT: 0; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS:
12.
A megbízhatósággal továbbra is alapvető problémái
vannak a Virgin Racingnek. Timo Glock és Lucas di Grassi
versenyautójának sebessége ugyan vetekszik a Lotusokéval, de mivel a
célig ritkán jutnak el, ebből sokat nem profitálhatnak. Ha ezen nem
változtatnak néhány versenyhétvége alatt, akkor bizony még lejjebb
csúsznak a listán.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12.
(12.) Hispania Racing
PONT: 0; GYŐZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS:
11.
A Hispania Racing ugyanis egyre megbízhatóbb, és bár a
spanyolok még mindig jócskán lassabbak, mint a Virgin és a Lotus, de ha
ezen a téren előre tudnak lépni, akkor az újonc csapatok közt is
látványos csaták alakulhatnak ki. Karun Chandhok és Bruno Senna Kínában
is célba ért, a megbízhatósággal tehát vélhetően már egyre kevesebb
gondjuk lesz, a karosszériát viszont a Dallarának fel kell turbóznia,
különben a spanyoloknak esélyük sem lesz az előrelépésre.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!