Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Forma1 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Köszöntelek a sebesség szerelmesei között!
Remélem tetszik amit találsz nálunk és szívesen csatlakozol hozzánk!!!A Forma-1 az autósport legfelsőbb kategóriája itt a legjobbak küzdenek egymással!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Forma1 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Fernando Alonso a Ferrari első 2011-es győzelmét aratta a Brit Nagydíjon. A világbajnokságot vezető Sebastian Vettel és a pole pozícióból induló Mark Webber állhatott még fel a dobogóra. A két Red Bull pilóta óriási harcot vívott a futam utolsó köreiben.
Egy brit pilóta sem állhatott fel a dobogóra - Lewis Hamilton a negyedik lett a McLarennel, azt követően, hogy a verseny elején jó teljesítményt nyújtott, Jenson Button a kerékcsere során elkövetett hiba miatt kiállni kényszerült.
A verseny félig nedves, félig száraz pályán kezdődött, a korábbi célegyenes vizes volt, de az új rajtrács relatíve száraz.
Vettel a rajtnál már megelőzte a pole pozícióból induló Webbert és kényelmes előnyre tett szert, míg az ausztrál pilóta Alonsót maga mögött tudta tartani a harmadik helyen.
Hamilton biztosította az első izgalmakat a versenyen, a 10. rajthelyéről gyorsan felzárkózott, néhány kör elteltével már Felipe Massát üldözte a negyedik helyen.
Michael Schumacher kapott először slick gumikat, orrkúp cserére egyébként is a boxba kellett állnia Kamui Kobayashival történt ütközése miatt. A német pilóta azonnal a leggyorsabb lett a pályán. Az eredményt látva Webber, Alonso és Hamilton a 12., Vettel és Massa a 13. körben cserélt kereket.
A korábbi csere bizonyult jobb húzásnak, Vettel előnye Webberrel szemben 3,3 másodpercre csökkent és mire Vettel fel tudta venni a sebességet addigra csapattársa 1.5 másodpercre felzárkózott.
Alonso először szenvedett a slick gumik felmelegítésével, nemcsak leszakadt a Red Bullok mögött, de a harmadik helyét is elveszítette Hamiltonnal szemben a Copse kanyarnál.
De a Ferrari és a Pirelli elkezdett működni, Alonso felgyorsult. A 23. körben a DRS segítségével a Brooklands kanyarnál visszaelőzte Hamiltont és mindketten a Red Bullok után indultak.
Eléggé felzárkóztak a Vettel, Webber párosra és amikor a 26. és 27. körben lassú boxkiállást hajtottak végre, visszaestek a harmadik és negyedik helyre, Alonso és Hamilton mögé.
Alonso tiszta pályán megállíthatatlannak tűnt - egy másodperccel gyorsabb volt Hamiltonnál, a McLaren arra kezdett koncentrálni, megállítsa a Red Bullokat. Az utolsó boxkiállások ezt sikerrel meg is tette, Vettel egy körrel korábban állt ki Hamiltonnál és a brit pilóta elé került. Ám a német pilótának ennek ellenére nem sikerült utolérnie Alonsót, aki már távolra került és a tavalyi, koreai verseny után ismét győzelmi esélyei voltak.
Mivel Hamiltont csapata üzemanyag spórolásra utasította, visszavett, elveszítette harmadik helyét Webberrel szemben, aki Vettelt vette üldözőbe és előzéssel is próbálkozott, ám az utolsó körben csapata a távolság fenntartására kérte.
Az egyre lassuló Hamiltont Massa is utolérte az utolsó körökben, de az utolsó kör utolsó kanyarjában kerék-kerék melletti küzdelemben sikerült megtartania negyedik helyét.
Button az ötödik helyen állt az utolsó kerékcserékig, ám amikor garázsa elől távozott a jobb első kereket rosszul tették fel és a boxkijárat végén félreállni kényszerült.
Nico Rosberg két kiállásos stratégiájával a hatodik helyet szerezte meg, megelőzve Sergio Perezt. Nick Heidfeldnek a Renault nehéz hétvégéjén sikerült megszereznie a nyolcadik helyet, Schumacher a kilencedik lett, mögötte Jaime Alguersuari, Adrian Sutil és Vitalij Petrov végzett.
Paul di Resta briliáns, időmérő edzésen mutatott teljesítménye semmit nem ért, a boxkiállás során egy félreértés miatt nem készítették ki abroncsait. Később első vezetőszárnyat is kellett cserélnie, mert ütközött Sebastian Buemivel, ennek következtében a Toro Rosso pilótájának defekt miatt ki is kellett állnia.
A 2011-es világbajnokság tizedik versenyét, a Német Nagydíjat július 24-én rendezik a Nürburgringen.
Pilóta Csapat Idő
1. Alonso Ferrari 1:28.41.194
2. Vettel Red Bull +16.511
3. Webber Red Bull +16.947
4. Hamilton McLaren +28.986
5. Massa Ferrari +29.010
6. Rosberg Mercedes +1:00.665
7. Perez Sauber +1:05.590
8. Heidfeld Renault +1:15.542
9. Schumacher Mercedes +1:17.912
10.Alguersuari Toro Rosso +1:19.108
11.Sutil Force India +1:19.712
12.Petrov Renault +1:20.600
13.Barrichello Williams +1 kör
14.Maldonado Williams +1 kör
15.Di Resta Force India +1 kör
16.Glock Virgin +2 kör
17.D’Ambrosio Virgin +2 kör
18.Liuzzi HRT +2 kör
19.Ricciardo HRT +3 kör
Leggyrosabb kör: Alonso, 1:34.908
Nem értek célba:
Button McLaren-Mercedes 11 körben
Buemi Toro Rosso-Ferrari 26 körben
Kobayashi Sauber-Ferrari 28 körben
Trulli Lotus-Renault 41 körben
Kovalainen Lotus-Renault 49 körben f1hungary.fw.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!